Lamborghini nie je v policajnej službe na Apeninskom polostrove žiadnym nováčikom. Talianska polícia používa vozidlá s rozzúreným býkom v znaku už od roku 2004. Vtedy dostala polícia v Ríme prvé Gallardo. O rok nato sa do boja s cestnými pirátmi pustilo aj druhé Gallardo, operujúce v Bologni.
Roku 2008 boli nahradené modernizovanými modelmi LP560–4 a v službe vydržali dodnes. Prvé policajné Lamborghini najazdilo v Ríme a jeho okolí takmer 110 000 kilometrov a druhé až 140 000 km. Okrem naháňania tých, ktorí si na diaľniciach nerobia ťažkú hlavu z rýchlostných limitov, sa podieľalo aj na urgentnom prevoze orgánov potrebných na transplantáciu.
Lamborghini sa chváli, že počas celej služby nemuselo ani jedno vozidlo okrem štandardného servisu absolvovať žiadnu opravu. Jednoducho lambo v policajných farbách sa osvedčilo. Talianski policajti ho milujú, cestní piráti pred ním majú rešpekt a automobilke zo Sant Agata robí skvelú reklamu.
Aj preto sa Lamborghini rozhodlo poslať do boja za dodržiavanie zákonov ďalšieho býka. Tentoraz nový Huracán LP610 – 4 s výkonom 610 koní a s pohonom oboch náprav. Slúžiť začne pred koncom roka. Tak ako sa patrí, oblieklo ho do uniformy. Dostalo belasý lak s bielymi pruhmi, čo je pre talianske policajné autá typické, a výrazné nápisy Polizia.
Na streche sú aerodynamicky optimalizované výstražné svetlá z LED diód a v interiéri prvky, ktoré by ste v „bežnom“ Huracáne rozhodne nenašli. Napríklad systém Proof Video Data spojený s GPS. Ten dokáže nielen natočiť unikajúceho vodiča, ale aj určiť presnú polohu priestupku, prečítať evidenčné číslo a celý záznam poslať na policajnú stanicu.
Vďaka lustrácii poznávacích značiek má posádka policajného Huracánu aj okamžitú informáciu o tom, či vozidlo nepochádza z trestnej činnosti a či nie je kradnuté. Nechýbajú ani špeciálne priehradky na zbrane a v batožinovom priestore chladený box na rýchly a bezpečný prevoz transplantačných orgánov či dokonca defibrilátor.
Ujsť pred touto šelmou je prakticky nemožné. Huracán LP610–4 poháňa 5,2-litrový 10-valec s výkonom 449 kW a krútiacim momentom 560 Nm. K zrýchleniu na stovku potrebuje aj vďaka pohonu oboch náprav a dvojspojkovej prevodovke len 3,2 sekundy. A keďže v rozlete mu nebráni obmedzovač, dosiahne maximálnu rýchlosť až 325 km/h.