Ponuku na ruský ZIL 41052 zverejnil nedávno server James Edition. Ide o jeden z trinástich vyrobených exemplárov určených pre najvyšších ruských politických predstaviteľov. V tomto konkrétnom sa vozil Michail Gorbačov aj Boris Jeľcin. Monument na štyroch kolesách má dĺžku 6 339 mm a hmotnosť 5,5 tony. Je totiž pancierovaný. Streľbe odolávajú nielen okná a karoséria, ale aj pneumatiky schopné zabezpečiť jazdu aj po strate tlaku.
Mohutný osemvalcový motor s objemom 7,7 litra a výkonom 235 kilowattov síce budia rešpekt, ale mnohé sa stráca v automatickej prevodovke a nadváhe tohto kolosu. I tak vraj zvláda maximálnu rýchlosť 190 km/h. Súčasný majiteľ si zaň pýta 1 250 000 eur. Až čas ukáže, či má nostalgia za „starými časmi“ takú hodnotu. V každom prípade je vozidlo vzhľadom na jeho slávnu posádku zberateľsky atraktívne a je v slušnom technickom stave.
Najazdených má totiž len 29 500 kilometrov. Napokon, vyrobili ho v roku 1989, keď sa priam raketovou rýchlosťou začalo rúcať ruské komunistické impérium. V službe teda nepobudlo dlho. Čoskoro prevzali žezlo v ruských vládnych garážach oveľa modernejšie kúsky nemeckej proveniencie. Zdá sa však, že to tak nebude dlho. Nedávno prebehli ruskou tlačou informácie a vývoji novej prezidentskej limuzíny, na ktorej pracuje aj ZIL.