Fiat 500X
Ďalší prírastok rodiny 500 zaútočí na milovníkov crossoverov. V porovnaní s mnohými z nich však bude disponovať aj pohonom oboch náprav. Vznikol totiž ako dvojča drsného Jeepu Renagade, s ktorým bude schádzať zo spoločnej linky v Taliansku. Ďalšou vychytávkou novinky s dĺžkou 4 250 mm je 9-stupňová automatická prevodovka. Fiat sa tak pustí do súboja s Opelom Mokka, Škodou Yeti či Nissanom Juke. A ponúkne aj výkonný dvojlitrový diesel 2,0 MultiJet II s výkonom 103 kW.
Ford S-Max
Športové MPV Ford S-Max prichádza v druhej generácii. Jeho interiér ponúkne až 32 kombinácií usporiadania sedadiel. Ako prvý na svete dostane systém elektrického ovládania sedadiel v druhom a treťom rade. Sklopiť sa budú dať dotykom jediného tlačidla. Svetovou novinkou bude aj systém adaptívneho riadenia zabudovaný priamo do volantu. Pod kapotou zas debutuje motor 1,5 ECoBoost (110 kW). Najväčšou „bombou“ je však ponuka pohonu oboch náprav, ktorému sa Ford zatiaľ vyhýbal.
BMW 2 Cabrio
Nový modelový rad 2 sa rozrástol o otvorenú verziu Cabrio. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou radu 1 podrástol nový kabriolet o 72 mm. Aj preto ponúka viac miesta v interiéri a o 30 litrov viac objemu v kufri. Strecha ostáva verná plátnu. Rozloží sa za 20 sekúnd, a to do rýchlosti až 50 km/h. Hluk v kabíne klesol o výrazných 5 dB. Vrcholový model M235i Cabrio s radovým 6-valcom 3,0 TwinPower Turbo (240 kW) zrýchli na stovku za 5,2 sekundy.
Honda Jazz
Tretia generácia malého Jazzu príde na trh až na budúci rok, preto sa predstavila len formu prototypu. Od sériového modelu sa ale už nelíši. Postavená je na novej platforme s rázvorom 2 530 mm (+ 30 mm). To prinesie viac miesta v interiéri aj nižšiu hmotnosť. Chýbať nebudú ani sklopné a výklopné zadné sedadlá Magic Seats a nádrž umiestnená pod prednými sedadlami. Pod kapotou sa predstaví nový 4-valec 1,3 i-VTEC a kontinuálna prevodovka CVT. Motory s objemom 1,2 a 1,4 litra skončia.
Honda HR-V
Po rokoch sa Honda opäť vráti do segmentu kompaktných crossocerov. Oživí totiž známy názov HR-V, modelu, ktorý sa vyrábal v rokoch 1999 až 2005. Tento raz bude ale HR-V postavené na platforme nového Jazzu. Z neho zdedí aj centrálne umiestnenú nádrž a systém sklápania sedadiel Magic Seats. V porovnaní s ním bude ale dĺžkou 4 290 mm podstatne väčší. Pod kapotou budú pravdepodobne pracovať motory 1,3 i-VTEC a diesel 1,8 i-DTEC (88 kW). Predávať sa začne až budúci rok. Či bude mať pohon oboch náprav nie je potvrdené, no v Japonsku sa už vo verzii 4×4 predáva.
Hyundai i20
Kórejský konkurent Fabie vznikal opäť v Nemecku, takže jeho európske črty neprekvapia. Zato zatmavený zadný stĺpik áno. Medzigeneračne narástol o 40 mm na konečných 4 035 mm, čo znamená jeden z najväčších interiérov v triede. A podobne to bude v kufri s objemom 326 litrov. To je len o štyri litre menej v porovnaní s Fabiou. Po prvý raz bude v ponuke otvárateľné panoramatické okno, vyhrievaný volant a 7-palcové dotykové rozhranie. Nováčikom pod kapotou sa stane preplňovaný 3-valec 1,2 T-GDI s výkonom až 88 kW.
Jaguar XE
Britská novinka s dĺžkou 4 672 mm vracia ostrovnú šelmu po piatich rokoch do strednej triedy. Postavená je na novej platforme iQ(AL). Až 75 % konštrukcie tvorí hliník, takže XE je najľahší, a okrem toho aj najaerodynamickejší Jaguar všetkých čias. V interiéri má svetovú premiéru laserový head-up displej a rozhranie InControl. Vďaka nemu je možné prostredníctvom smartfónu ovládať niektoré funkcie vozidla aj na diaľku. Napríklad klimatizáciu či otváranie a zatváranie. Pod kapotou sa predstaví nová generácia úsporných motorov Ingenium.
Kia Sorento
Tretia generácia Sorenta sa prevtelila do podoby luxusného SUV. Na dĺžku má až 4 780 mm, čo je o 10 cm viac ako v minulosti. Pomerne konzervatívny exteriér dopĺňa prémiovo zariadená kabína, ponúkajúca až sedem sedadiel. Luxus reprezentujú napríklad vyhrievané a ventilované predné sedadlá či obrovská panoramatická strecha. Na výber budú dva dielselové motory 2,0 CRDi a benzínový 4-valec 2,3 GDI. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav.
Kia Rio
Rio podstúpilo „plastiku“ už po troch rokoch. Predá maska zvýraznila dizajn „tigrieho“ nosa a nové sú aj hmlovky. V zadnom nárazníku zas nájdete nový veľký plastový výlisok. V interiéri pribudli nové dekory a rozhranie so 7-palcovým dotykovým monitorom. Motory síce ostávajú pôvodné, ale pre zníženie spotreby môže Rio využiť druhú generáciu štart-stop systému ISG. Na trh však príde Rio až začiatkom budúceho roka.
Land Rover Discovery Sport
Novinka nahradí v ponuke obstarožný Freelander a znamená úplnú revolúciu. V porovnaní s Freelanderom je Discovery Sport vyrobený prevažne z ľahkého hliníka a jhointeriér ponúka tri rady sedadiel. Napriek civilnému dizajnu zvláda brody hlboké 600 mm a stúpanie 45 stupňov. Stará sa o to aj nová generácia motorov Ingenium a 9-stupňová prevodovka, kde prvý rýchlostný stupeň plní funkciu redukcie. K tomu pridáva už tradičný systém Terrain Response pre nastavenie vozidla v rôznych podmienkach. Optimálny program vie však vybrať aj sám.
Mazda MX-5
Kultový japonský roadster prichádza vo svojom štvrtom vydaní. A v mnohom sa vracia k odkazu prvej generácie z roku 1989. Napríklad ľahkou konštrukciou. Bohatým nasadením hliníka a zmenšením celkovej dĺžky až o 10 cm (3 915 mm) sa Mazde podarilo ušetriť na váhe 100 kg. Predná kapota je dlhšia a interiér posunutý viac vzad, čo je ideálne pre rozloženie hmotnosti. Pod kapotou bude na výber z dvoch atmosférických 4-valcov Skyactiv-G s objemom 1,5 (88 kW) alebo 2,0 (132 kW) litra. Okrem 6-stupňového manuálu ponúkne aj 6-stupňovú automatickú prevodovku.
Mercedes-AMG GT
Nový superšport zo Stuttgartu síce prišiel o krídlové dvere, bude menší a lacnejší ako jeho predchodca SLS AMG, no na výkonoch určite netratí. Medzigeneračne schudol o 50 kg (1 545 kg) a namiesto atmosférického 6,2-litrového motora dostal 8-valec 4,0 V8 s dvojicou turbodúchadiel (340, 375 kW). Zaujímavosťou je umiestnenenie 7-stupňovej dvojspojkvej Speed Shift pri zadnej náprave (Transaxle). Rozloženie hmotnosti je tak presne 47:53 %. Silnejšia verzia GT S šprintuje na stovku za 3,8 sekundy.
Opel Corsa
Hĺbková revízia Corsy prichádza takmer po ôsmich rokoch. Corsa síce využíva pôvodnú platformu, no nová je prakticky celá karoséria, interiér aj motory, takže môžeme pokojne hovoriť o piatej generácii. Pribudli aj bezpečnostné prvky ako čítačka značiek, asistent diaľkových svetiel či výstraha pred kolíziou. Samozrejmosťou je rozhranie IntelliLink. Najväčšou novinkou medzi motormi je ľahučký preplňovaný trojvalec 1,0 Ecotec DIT ( 66, 85 kW). Pripravený však bude aj 6-stupňový automat.
Peugeot 508
Vlajková loď francúzskeho leva podstúpila výraznú plastiku. Nová je celá predná časť vrátane horizontálnej masky a full-LED reflektorov. Týka sa to sedanu, kombi aj off-roadovo ladenej verzie RXH. V interiéri pribudlo nové dotykové rozhranie, parkovacia kamera a sledovanie mŕtveho uhla zrkadiel. Nový je aj benzínový 4-valec 1,6 THP (121 kW), diesel 2,0 Blue HDi (110, 120, 133 kW) a 6-stupňová automatická prevodovka. Verzia RXH bude odteraz dostupná s motorom 2,0 BlueHDi a to aj bez hybridného systému HYbrid4.
Porsche Cayenne
Po štyroch rokoch podstúpila druhá generácia luxusného SUV Cayenne prvý facelift. Nový je najmä predný nárazník v štýle mladšieho a menšieho Macanu a predné full-LED svetlá pre verziu Turbo. Interiér dostal nový multifunkčný volant „á la“ Porsche 918 a zadné ventilované sedadlá. Pod kapotou sa objavuje nový 6-valec 3,6 V6 BiTurbo (309 kW), nahrádzajúci pôvodný atmosférický motor 4,3 V8. Cayenne S-Hybrid zas vystriedal nový plug-in hybrid s označením S E-Hybrid.
Renault Espace
Nový Espace prichádza po neuveriteľných 12 rokoch. A tomu zodpovedajú aj zmeny. Z MPV sa stal veľký a luxusný crossover s futuristickým dizajnom. Vyrábať sa bude už len v jednej karosárskej verzii, preto má dĺžkou bližšie k pôvodnému Grand Espace (4 850 mm). Interiér ponúkne tri rady sedadiel. Dve zadné možno demontovať alebo sklopiť do podlahy priamo povelom z dotykového rozhrania R-Link. Technologickou vychytávkou je aj riadenie oboch náprav a nový diesel 1,6 Twin Turbo Energy (118 kW) s dvojicou turbodúchadiel.
Škoda Fabia
Kľúčová novinka z Mladej Boleslavi je postavená na podvozku najnovšieho VW Polo. Je síce o pár milimetrov kratšia ako druhá generácia, no o 90 mm širšia. Ponúka priestrannejší interiér a rekordný objem kufra 330 litrov. Na váhe ubudlo priemerne 65 kg. To prinesie majiteľom spolu s novými 3-valcami 1,0 HTP (44, 55 kW) a preplňovanými štvorvalcami 1,2 TSI (66, 81 kW) až o 17 % nižšiu spotrebu. Chýbať nebude ani nový diesel 1,4 TDI (66, 77 kW) a prevodovky DSG. Nové kombi sa môže pochváliť batožinovým priestorom s objemom až 530 litrov, čo je opäť rekord v triede.
Suzuki Vitara
Nová Vitara nahradí pôvodný a veľmi úspešný crossocver SX4. Dĺžkou 4 175 mm sa tak zaradí pod väčší SX4 S-Cross s ktorým má rovnakú platformu a techniku. Atraktívny dizajn vychádza z vlaňajšej štúdie iV-4. Zaujímavosťou je dvojfarebné lakovanie. Do kufra sa zmestí 375 litrov batožín, čo je v porovnaní s SX4 o 95 litrov viac. Na výber sú dva motory – benzínový 1,6 VVT (88 kW) s 5-stupňovým manuálom a diesel 1,6 DDiS (88 kW) so 6-stupňovou prevodovkou. Nechýba príplatkový pohon 4×4 AllGrip so štyrmi režimami.
VW Passat
Po deviatich rokoch je tu konečne nový Passat. Postavený je na modulárnej platforme MQB. Vonkajšie rozmery sa síce menili len nepatrne no na rázvore pribudlo až 80 mm (2 791 mm) a v kufri 21 litrov na batožiny (586 l). Naopak, hmotnosť klesla približne o 85 kg. Môžu za to aj ľahšie motory. Šesťvalce tu už totiž nenájdete. Passat si bude musieť vystačiť so 4-valcami, ktoré však ušetria 20 % paliva. Najväčšou novinkou je dieselové BiTurbo 2,0 TDI (176 kW) a plug-in hybridná verzia (155 kW). Za zmienku stojí aj digitálny prístrojový panel.
Volvo XC90
Po dvanástich rokoch prichádza nové veľké SUV len vo svojom druhom vydaní. Je to však doslova reštart značky. Je prvým modelom novej generácie, postavený na platforme SAP. Konzervatívny dizajn prináša nový svetelný podpis predných reflektorov v tvare Thorovho kladiva. Od základu nový je aj interiér s troma radmi sedadiel. Plávajúca konzola je minulosťou. XC90 predstavuje nové dotykové rozhranie. Pod kapotou budú výlučne úsporné dvojlitrové 4-valce Drive-E s výkonom od 142 až do 230 kW. Neskôr pribudne aj plug-in hybrid.