
Nemecké lietajúce auto má v porovnaní so svojimi súpermi pomerne radikálnu konštrukciu. Tvoria ho totiž dva samostatné trupy. Každý z nich obsahuje kabínu pre jedného cestujúceho. Tí sa tak môžu dorozumievať len cez slúchadla. Netypický dizajn má však svoje dôvody, napokon ako to v letectve býva zvykom. Dva trupy totiž znamenajú lepšiu stabilitu počas letu a navyše, priečny prvok medzi kabínami vytvára ďalší vztlak, takže slúži ako krídlo.

Z profilu však Carplane pôsobí kompaktnejšie a úhľadnejšie ako jeho konkurenti. A je to vlastne aj pravda. So zloženými krídlami má na dĺžku 5 440 mm a šírku 2 250 mm. Až po rozložení krídiel s rozpätím 9 715 mm sa jeho dĺžka s vysunutým chvostom natiahne na 7 450 mm. Prerod na lietadlo sa pravdepodobne nezaobíde bez ručnej práce. O pohon sa stará motor s výkonom 111 kW roztáčajúci tlačnú vrtuľu umiestnenú medzi trupmi. Nejde o žiadnu brzdu premávky. Na asfalte má Carplane maximálku 176 km/h a vo vzduchu dokonca 222.

Bežná cestovná rýchlosť je 200 km/h. Podľa autorov projektu dokáže na jednu nádrž obyčajného benzínu preletieť Carplane vzdialenosť 830 km, pričom maximálna výška letu je 4 570 km. Nič ďalšie o budúcnosti tohto lietajúceho auta nie je zatiaľ známe. V porovnaní s Aeromobilom mu však chýba elegancia a v porovnaní s robustnou Terrafugiou vyvoláva veľmi subtílny dojem. Napokon, ide o ultralight. Veď hmotnosť tohto lietajúceho „zázraku“ je len 498 kg.