V roku 1974 došlo po zásahu tureckej armády na Cypre k rozdeleniu ostrova na grécku a tureckú časť. Vytvorenie demilitarizovaného pásma, ktoré prechádza celou krajinou v dĺžke približne 180 km, vrátane hlavného mesta Nikózia, donútilo mnohých obyvateľ opustiť svoje domovy, a to prakticky okamžite. V tejto úzkej línii sa doslova zastavil čas. Ostalo v nej všetko, čo si ľudia nedokázali odniesť – zariadené domy, školy či obchody. A aj jedno dílerstvo Toyoty.
Japonská automobilka v sedemdesiatych rokoch predávala totiž svoje výrobky aj na tomto ostrove. Predajňu však stihol počas vojnového konfliktu rovnaký osud ako všetkých obyvateľov „zelenej zóny“. Nepriedušne uzavreté pásmo zakonzervovalo úplne nové autá pripravené na predaj. Na tachometroch majú tieto Toyoty maximálne pár desiatok kilometrov. A tak je to už celých 41 rokov. Svedectvo o tomto unikáte priniesol holandský fotograf Bo de Visser.
Dostal sa do demilitarizovanej zóny a nafotil sériu pôsobivých snímok vrátane dobového dílerstva Toyoty. Nádherné fotografie zachytávajú nové-staré autá, z ktorých by vari stačilo len zotrieť prach. Sú tu modely Corolla, Carina či Celica, tak ako boli v ponuke automobilky v roku 1974. Pochopiteľne, zub času sa podpísal na pneumatikách, zdevastovanom laku vystavenom korózii, no i tak by to chcelo asi len minimum úsilia, aby sa motory týchto bohom zabudnutých veteránov prebudili k životu.
To sa však s najväčšou pravdepodobnosťou nestane. Ostrov je stále rozdelený a medzi severnou a južnou časťou panujú naďalej napäté vzťahy.