Patent a plány na výstavbu plastových ciest už oficiálne oznámila spoločnosť VolkerWessels, pričom podľa jej tvrdení má využitie recyklovaných plastov z PET fliaš na stavbu ciest mnoho výhod. V prvom rade má byť plastová cesta odolnejšia teplotným výkyvom, pričom si svoju tvarovú stálosť má zachovávať v teplotnom rozsahu od –40 až do + 80 °C. Na rozdiel od asfaltových komunikácií by tak plastové cesty výborne odolávali tropickým horúčavám a nedeformovali by sa ani pod ťažkou kamiónovou dopravou. Zanedbateľné však nie je ani to, že by plastové cesty mohli mať dutý profil, čo by umožnilo viesť pod nimi rôzne inžinierske siete, či odvodové kanály na odpadovú vodu. Jednotlivé panely sa navyše dajú vyrobiť na inom mieste a pri montáži cesty ich na miesto určenia len doviezť a rýchlo postaviť do jedného celku. Výstavba komunikácie by si tak nežiadala časovo náročné uzávierky a obchádzky.
Zanedbateľné však nie je ani ekologické hľadisko, podľa VolkerWessels sa ročne pri výrobe asfaltu potrebného pre komunikácie vyprodukuje až 1,6 mil. ton oxidu uhličitého, používanie recyklovaných plastov by toto číslo údajne niekoľkonásobne znížilo.
Cesty z plastu však ešte musia prejsť rozsiahlym testovaním, ako sa bude ich povrch a jeho adhézia prejavovať pri rôznych poveternostných podmienkach. Ide najmä o vlastnosti povrchu vozovky vo vlhkom a mrazivom počasí.
Kedy sa má prvá plastová cesta v Rotterdame postaviť, zatiaľ známe nie je. Ak sa však stretne s úspechom, spoločnosť VolkerWessels má údajne dosť výrobných kapacít na to, aby uspokojila rastúci dopyt po tomto druhu ciest.