
Nemecký prémiový trojzáprah sa naozaj nemá na čo sťažovať. Už vlani hlásil rekordné predaje. A prvý polrok tohto roka trend len potvrdzuje. Na celkovom poradí sa nič nemení. Neohroziteľnou jednotkou je BMW, ktoré dodalo zákazníkom na celom svete v prvých šiestich mesiacoch 932 041 áut, čo je v medziročnom porovnaní nárast o 5,1 percenta. Audi ostáva s predajom 902 400 kusov dvojkou, no jeho rast je spomedzi veľkého nemeckého tria najnižší. V porovnaní s minulým rokom sa odbyt zvýšil len o 3,1 %.
Zato tretí Mercedes-Benz je na výraznom vzostupe. Jeho predaje narástli medziročne až o 14,7 %, keď sa pre modely s trojcípou hviezdou rozhodlo 898 425 zákazníkov. Nie je tak vylúčené, že koncoročné štatistiky budú vyzerať inak. Audi sa ale útoku Stuttgartu neobáva. Ešte len teraz sa totiž rozbiehajú predaje luxusného SUV Q7 a v rukáve má aj eso v podobe novej generácie Audi A4, ktoré je vôbec najpredávanejším ingolstadtským modelom. Navyše sa Audi darí na rozdiel od Mercedesu v Číne. Predalo tu 273 853 áut.

Stuttgart však kompenzuje slabšie výsledky v Ázii, aj keď rastúce (+ 21,6 %) vynikajúcimi predajmi v USA, kde Audi dlhodobo stagnuje. Kým Mercedes predal v prvom polroku za Atlantikom 164 970 áut, Audi len 93 615. To BMW valcuje prakticky všetky trhy. Spolu s modelmi Mini je jednotkou v Európe (488 098 ks) aj v USA (198 883 ks). Len v Číne (230 601 ks) je spomedzi nemeckých konkurentov na druhom mieste, keďže dobehnúť historický náskok Audi v ríši stredu nie je jednoduché. No i tak zaznamenalo BMW v Číne rast.

Vo všeobecnosti platí, že stúpajúci odbyt nemeckých prémiových značiek súvisí s príchodom kompaktných modelov. Tak napríklad predaje Audi A3 stúpli medziročne o 35 % (195 350 ks) a Mercedes-Benz sa zas môže pochváliť 25 % rastom modelov postavených na platforme MFA, kde patria triedy A, B, CLA a GLA. A darí sa aj Mini, ktoré exceluje predajmi novej generácie vrátane 5-dverových verzií. Rovnako dobre vyšla prémiovému trojzáprahu stávka na SUV. Audi Q3 stúplo o 7,5 % a stuttgartské SUV od GLA až po G dokonca o 25 %. Nezaostáva ani BMW. Nová generácia X5 a X6 narástla o 33,8, respektíve o 50 %.
Predaje za prvý polrok 2015
Značka | Audi | BMW/Mini | Mercedes-Benz |
---|---|---|---|
1.-6./2015 (ks) | 157.450 | 172.437 | 169.616 |
Rozdiel (%) | +1,3 | +5,0 | +19,3 |
1.-6./2015 (ks) | 902.400 | 932.041 | 898.425 |
Rozdiel (%) | +3,8 | +5,1 | +14,7 |
Európa 1.-6./2015 (ks) | 419.900 | 488.098 | 392.528 |
Rozdiel (%) | +2,4 | +9,4 | +11,2 |
Čína 1.-6./2015 (ks) | 273.853 | 230.601 | 165.321 |
Rozdiel (%) | +1,9 | +2,5 | +21,6 |
USA 1.-6./2015 (ks) | 93.615 | 198.883 | 164.970 |
Rozdiel (%) | +11,0 | +9,6 | +8,8 |