Nemeckému prémiovému triu šéfuje BMW. Mercedes je za Audi

Za prvých šesť mesiacov roku 2015 je najúspešnejšou prémiovou nemeckou značkou BMW. Audi sa síce opäť drží na druhom mieste, ale má menší rast než Mercedes-Benz.

19.07.2015 07:00
debata
Nemeckou prémiovou jednotkou je BMW. A zdá sa,... Foto: BMW
BMW 3 2016 - facelift Nemeckou prémiovou jednotkou je BMW. A zdá sa, že to tak ostane aj do konca roka.

Nemecký prémiový trojzáprah sa naozaj nemá na čo sťažovať. Už vlani hlásil rekordné predaje. A prvý polrok tohto roka trend len potvrdzuje. Na celkovom poradí sa nič nemení. Neohroziteľnou jednotkou je BMW, ktoré dodalo zákazníkom na celom svete v prvých šiestich mesiacoch 932 041 áut, čo je v medziročnom porovnaní nárast o 5,1 percenta. Audi ostáva s predajom 902 400 kusov dvojkou, no jeho rast je spomedzi veľkého nemeckého tria najnižší. V porovnaní s minulým rokom sa odbyt zvýšil len o 3,1 %.

Zato tretí Mercedes-Benz je na výraznom vzostupe. Jeho predaje narástli medziročne až o 14,7 %, keď sa pre modely s trojcípou hviezdou rozhodlo 898 425 zákazníkov. Nie je tak vylúčené, že koncoročné štatistiky budú vyzerať inak. Audi sa ale útoku Stuttgartu neobáva. Ešte len teraz sa totiž rozbiehajú predaje luxusného SUV Q7 a v rukáve má aj eso v podobe novej generácie Audi A4, ktoré je vôbec najpredávanejším ingolstadtským modelom. Navyše sa Audi darí na rozdiel od Mercedesu v Číne. Predalo tu 273 853 áut.

Druhé Audi ťaží najmä z vynikajúcich predajov v... Foto: Audi
Audi A4 - 2016 Druhé Audi ťaží najmä z vynikajúcich predajov v Číne. Tu mu nemeckí konkurenti jednoducho nestíhajú.

Stuttgart však kompenzuje slabšie výsledky v Ázii, aj keď rastúce (+ 21,6 %) vynikajúcimi predajmi v USA, kde Audi dlhodobo stagnuje. Kým Mercedes predal v prvom polroku za Atlantikom 164 970 áut, Audi len 93 615. To BMW valcuje prakticky všetky trhy. Spolu s modelmi Mini je jednotkou v Európe (488 098 ks) aj v USA (198 883 ks). Len v Číne (230 601 ks) je spomedzi nemeckých konkurentov na druhom mieste, keďže dobehnúť historický náskok Audi v ríši stredu nie je jednoduché. No i tak zaznamenalo BMW v Číne rast.

Mercedesu sa výrazne darí s kompaktnými modelmi... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz A - 2016 Mercedesu sa výrazne darí s kompaktnými modelmi triedy A až GLA.

Vo všeobecnosti platí, že stúpajúci odbyt nemeckých prémiových značiek súvisí s príchodom kompaktných modelov. Tak napríklad predaje Audi A3 stúpli medziročne o 35 % (195 350 ks) a Mercedes-Benz sa zas môže pochváliť 25 % rastom modelov postavených na platforme MFA, kde patria triedy A, B, CLA a GLA. A darí sa aj Mini, ktoré exceluje predajmi novej generácie vrátane 5-dverových verzií. Rovnako dobre vyšla prémiovému trojzáprahu stávka na SUV. Audi Q3 stúplo o 7,5 % a stuttgartské SUV od GLA až po G dokonca o 25 %. Nezaostáva ani BMW. Nová generácia X5 a X6 narástla o 33,8, respektíve o 50 %.

Predaje za prvý polrok 2015

Značka Audi BMW/Mini Mercedes-Benz
1.-6./2015 (ks) 157.450 172.437 169.616
Rozdiel (%) +1,3 +5,0 +19,3
1.-6./2015 (ks) 902.400 932.041 898.425
Rozdiel (%) +3,8 +5,1 +14,7
Európa 1.-6./2015 (ks) 419.900 488.098 392.528
Rozdiel (%) +2,4 +9,4 +11,2
Čína 1.-6./2015 (ks) 273.853 230.601 165.321
Rozdiel (%) +1,9 +2,5 +21,6
USA 1.-6./2015 (ks) 93.615 198.883 164.970
Rozdiel (%) +11,0 +9,6 +8,8

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #Audi #Mercedes-Benz
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek