Kauza Mercedesu-Benz, ktorý odmietol používať v klimatizáciách nové ekologické chladivo R1234yf, pretože tvrdil, že počas svojich interných testov zistil, že môže spôsobiť požiar, má zaujímavú dohru. V roku 2013 to totiž vyzeralo pre Stuttgart naozaj dosť zle. Vo Francúzsku mal dokonca na čas zakázané predávať niektoré modely. Konkrétne triedy A, B a SL, ktoré už mali používať podľa platných nariadení EÚ od začiatku roka 2013 novú náplň klimatizácií R1234yf od amerických spoločností Honeywell a DuPont.
Navyše bol vo svojom boji proti náplni A1234yf prakticky sám. Ostatné automobilky prešli k novému chladivu bez akýchkoľvek protestov. Na Mercedes-Benz bolo podaných hneď niekoľko žalôb. Nakoniec sa však na stranu Daimleru pridal Francúzsky štátny súd, ktorý je najvyšším justičným orgánom, a zrušil zákaz predaja uvedených modelov A, B a SL so starým chladivom R134a. Mercedes navyše získal výnimku na použitie pôvodnej náplne do roku 2016. Európska komisia následne prijala nové pravidlá pre chemikálie v klimatizáciách, ktoré vstúpia do platnosti v roku 2017.
Za ten čas sa Mercedes-Benz rozhodol vyvinúť úplne novú klimatizáciu, ktorá bude miesto spomínaných náplní používať CO2. A teraz sa Stuttgart pochválil, že systém má hotový. Oxid uhličitý má na stupnici GWP, teda Global Warming Potential (potenciál globálneho otepľovania) hodnotu 1, čo je o 99,3 percenta menej než limit 150 zavedený Bruselom. Výhodou má byť aj vysoká účinnosť, čo znamená prakticky okamžité chladenie. Naopak, problémom je vysoký tlak v systéme až na úrovni 100 barov, čo si vyžiada dokonalé tesnenie okruhu.
Prvými modelmi, ktoré využijú klimatizáciu na báze CO2, budú nové rady E a S, a to už v roku 2017. Zatiaľ vyrieši Mercedes problém náplne R1234yf novým hasiacim systémom, ktorý sa aktivuje v prípade, že sa náplň po havárii dostane na horúci blok motora. Zariadenie v prípade ťažkého čelného nárazu oddelí nehorľavým argónovým plynom zmes chladiva a vzduchu od horúcich častí motora a zabezpečí účinné chladenie. Eliminuje tak možnosť prípadného vzplanutia.
Zaujímavé je tiež to, že o nový systém klimatizácie sa hodlá podeliť s konkurenčnými automobilkami. Či využijú jeho ponuku ukáže však až čas. Zatiaľ tu však máme v dobe Dieselgate príklad, že žiadna kauza netrvá večne a že nemusí skončiť drámou.