Podľa najnovších informácií však ešte Volkswagen definitívne Phaeton neodpísal. Len presunul termín príchodu na trh a celkom prekopal jeho filozofiu. Pôjde totiž o čistý elektromobil, podobne ako v prípade crossoveru Audi Q6. Napokon, zdieľať majú spoločnú techniku s trojicou elektromotorov, ktoré dávajú výkon 320 kilowattov. Objaviť by sa mal o päť rokov, teda v roku 2020, kedy je predpoklad, že sa technológia elektromobilov posunie vpred, tak v oblasti batérií, ako aj infraštruktúry nabíjacích staníc.
Či je to však dobrý nápad, ukáže až čas. Výroba elektromobilov patrí totiž stále k obchodne najrizikovejším. Bez štátnych dotácií nemajú šancu byť pre producentov ziskové. Phaeton by tak len pokračoval v tradícii stratovosti. Jeho súčasná verzia stále schádza z výrobných liniek dizajnovej továrne v centre Drážďan, kde montuje 500 zamestnancov len osem áut denne. Na každom exemplári tak Volkswagen prerába približne 25 000 eur. Vo vzduchu tak visí aj otáznik nad budúcnosťou celej drážďanskej fabriky. Tá dnes napokon funguje len vďaka sile podnikových odborov.