Na vine bol konektor NEMA 14–50 UMC, ktorý používa a ktorý sa prehrieval natoľko, že mohol spôsobiť následné horenie. V súvislosti s týmto problémom zvolala do servisov už v roku 2014 takmer 30 000 vozidiel Tesla S a upravila ich softvér tak, aby zabránila prípadným rizikám. Nový nórsky prípad však ukazuje, že problém nemusel byť úplne odstránený. Scenár sa totiž opakoval. Majiteľ modelu S ho jednoducho pripojil s supernabíjacej stanici neďaleko Osla, ktorú prevádzkuje automobilka, a za krátky čas sa objavili plamene.
Hasičom sa podarilo požiar následne uhasiť, ale z auta ostal len vrak. Tesla reagovala vyhlásením, že nedošlo k žiadnej ujme na životoch ani k zraneniam a že udalosť prešetruje. Presnejšie informácie poskytne neskôr. Na druhej strane treba pripomenúť, že horia aj iné autá, no na rozdiel od konkurenčných firiem s klasickou ponukou modelov so spaľovacími motormi, je americký výrobca elektromobilov pod väčším drobnohľadom. Každý incident mu tak prináša oveľa väčšiu negatívnu reklamu.