Audi sa snaží získať ochranné známky Q2 a Q4 už niekoľko rokov. Koncern FCA, ktorý ich však používa pri modeloch Alfa Romeo, presnejšie Q2 pri verziách s pohonom prednej nápravy so samosvorným diferenciálom a Q4 pre verzie 4×4, ale tiež pri štvorkolkách Maserati, ich však nemienilo poskytnúť nemeckému koncernu zadarmo. A nešlo len o peniaze. Proti predaju práv bol sám šéf koncernu FCA Sergio Marchionne, ktorý sa netají svojím negatívnym vzťahom ku koncernu VW a najmä Ferdinandovi Piechovi, ktorý si nie tak dávno brúsil zuby aj na Alfu Romeo.
Teraz sa však ľady prelomili. Rupert Stadler, šéf Audi pre britský Auto Expres, potvrdil, že Audi definitívne získalo práva na označenia Q2 a Q4, ktoré sa stanú súčasťou celej rodiny crossoverov a SUV od Q1 až po Q9. Okolnosti odstúpenia práv zo strany FCA nie sú známe. Spoločnosti sa totiž dohodli, že nebudú zverejňovať konkrétnu cenu ani podmienky. Stadler k tomu uviedol, že tak Audi, ako aj FCA získali vzájomnou dohodou to, čo potrebovali. Zadarmo to však iste nebolo. Šušká sa aj o výmene niektorých označení, ktoré používali nemecké aj talianske značky v minulosti.
Týka sa to najmä názvu Bora, ktorý je v talianskej automobilovej histórii spätý s dvoma krásnymi kupé Maserati zo sedemdesiatych rokov, kým vo VW označoval len sedan na základe Golfu. Maserati o práva v minulosti prišlo. Nemecký koncern ho teda mohol ponúknuť taliansko-americkej konkurencii. Ďalej sa špekuluje o označení Duo a Lupo, o ktoré by mohli mať Taliani tiež záujem. Tak napríklad Lupo znamená v taliančine „vlk“, čo by sa hodilo, keďže tento názov nepoužíva Volkswagen už od roku 2004. A potom sú tu aj ďalšie možnosti.
Audi už teda nestojí nič v ceste urobiť poriadok vo svojej pripravovanej rodine crossoverov s písmenom Q na začiatku. Už tento rok sa dočkáme premiéry modelu Q2, ktorý bude mestským crossoverom na skrátenej platforme MQB. Názov Q4 bude zas vyhradený imidžovo orientovanej verzii súčasného Audi Q3 a v roku 2018 sa zas objaví najmenší z crossoverov Q1 postavený na novom Audi A1. Pridať sa majú aj ostré verzie SQ. Audi môže zároveň zabudnúť na alternatívne návrhy vychádzajúce z imidžu kupé TT. Ak by totiž od Talianov nezískalo práva, mal jeden z crossoverov niesť označenie TTQ.