Systém označovaný ako „neoslepujúce diaľkové svetlá“ má za úlohu zachytiť svetlo vozidiel idúcich vpredu alebo oproti a náležite prispôsobiť smer lúčov diaľkových svetiel. O detekciu sa stará kamera umiestnená za čelným sklom. Tá dokáže rozpoznať svetlo prichádzajúce zo vzdialenosti až 800 metrov.
Adaptívne svetlomety spolupracujú s automatickým prepínaním diaľkových svetiel a prispôsobia svetelný tok podľa situácie. Upraviť vedia intenzitu aj uhol svietenia v závislosti od rýchlosti a uhla natočenia volantu. Najdôležitejším aspektom je samozrejme to, aby nedošlo k oslneniu ostatných vodičov.
Motiváciou Fordu na vývoj spomínaného systému a snaha o jeho využitie vo všetkých modeloch je bezpečnosť. Výskumy ukazujú, že automatické diaľkové svetlá sa zapínajú aj desaťkrát častejšie, ako v prípadoch, keď o zapnutí tých tradičných rozhoduje vodič. Tomu sa navyše môže stať, že diaľkové svetlá zabudne vypnúť a tým oslepí ostaných účastníkov cestnej premávky.Výskumný pracovník európskeho oddelenia Fordu Michael Koherr uviedol, že niektorí vodiči radšej diaľkové svetlá ani nezapínajú, aby predišli oslneniu iných vodičov. Zároveň tým ale podstupujú riziko, že včas neuvidia neosvetlené prekážky, zle osvetlených chodcov alebo cyklistov, či prebehujúce zvieratá. Adaptívne automatické diaľkové svetlá odbremeňujú vodiča a ten sa tak môže lepšie sústrediť na situáciu na ceste. Okrem toho prechod z diaľkových svetiel na stretávacie a opačne je plynulý a vodičov zrak sa tak lepšie dokáže prispôsobiť zmene intenzity svetla.
Ďalším krokom vo vývoji adaptívnych LED svetiel je zlepšiť viditeľnosť na kruhových objazdoch a zdokonaliť osvetlenie dopravných značiek. Ford zatiaľ ponúka adaptívne osvetlenie v nových modeloch S-Max a Galaxy pod názvom Ford Dynamic. Postupne by sa však tento systém mal dostať aj do menších a cenovo prijateľnejších modelov.