Úprava zvuku motorov pomocou audiosústavy je dnes bežne rozšírená. Slúžiť môže na zlepšenie samotného zvuku športovejším akustickým prejavom, na zmenu zvuku dieselu na benzín, na imitáciu väčšieho počtu valcov, než aký sa v skutočnosti nachádza pod kapotou, či na potláčanie hluku generovaním zvukových vĺn v opačnej frekvencii. Takéto zariadenie nájdete nielen v drahých autách, ako napríklad v hybridnom Lexuse IS, ale aj v celkom bežnom Renaulte Clio alebo Capture. V drahších verziách Škody Octavia zas aparatúra zvyšuje akustický komfort a mnoho majiteľov o tom nemá ani tušenie.
Ford má však s umelou úpravou zvuku motora celkom iný zámer. Nemá slúžiť na zlepšenie akustiky, ale na zníženie spotreby paliva. Ako? Princíp je vcelku jednoduchý. Vychádza z poznatku, že vodiči nedokážu správne odhadovať moment radenia prevodových stupňov, čo sa prejavuje na zvýšenej konzumácii paliva. Týka sa to najmä v súčasnosti rozšírených maloobjemových preplňovaných motorov. V prípade Fordu 3-valcov EcoBoost. Turbodúchadlo zabezpečuje vysoký krútiaci moment už pri nízkych otáčkach, ale vodiči sa k radeniu prevodov stavajú, akoby mali pod kapotou atmosférický motor.
Jednoducho, radia pri zbytočne vysokých otáčkach. Riadia sa ušami, a nie asistentom radenia na palubnej doske. Práve úprava zvuku, ktorá by simulovala akustiku 6-valca, prípadne vyšších otáčok, než aké motor v danom momente má, by mohla vodičov „oklamať“ a doviesť k ekonomickejšiemu jazdnému štýlu. Systém má fungovať v oblasti hlbokých tónov, ktoré počuť medzi dobami výbuchu paliva. Tých je pri trojvalcoch menej ako pri viacvalcových motoroch. Preto Ford tieto pulzy doplní, pravdepodobne pomocou aparatúry.
Koľko by sa tak podarilo ušetriť, Ford nespresnil a neprezradil ani to, kedy plánuje novú technológiu ponúknuť na trhu. Neznie to však zle, ak si predstavíme, že systém zabezpečí sýty zvuk a k tomu ušetrí peniaze za palivo. Otázne je, nakoľko budú nízke otáčky prospievať samotnému motoru, ktorý v tomto spektre trpí vyššími vibráciami. A na tie nebude mať akustický systém žiaden vplyv. Každý kto má asistent radenia, pozná, že povel k preradeniu na vyšší stupeň prichádza pri moderných autách často extrémne skoro a je motivovaný skôr snahou výrobcov podliezť emisnú normu, než prospieť autu a jeho majiteľovi.