Spoločnosť Koenigsegg si väčšina priaznivcov motorizmu spája s hyperšportovými vozidlami, ktoré ohromujú dizajnom a technickými parametrami. Ide o astronomicky drahé automobily, ktoré zďaleka nie sú určené na masovú výrobu. Firma pod vedením Christiana von Koenigsegga sa však zameriava aj na vývoj „ľudových“ agregátov. Po predstavení technológie FreeValve a z nej vyplývajúceho motora bez vačiek určeného pre vozidlá značky Qoros, prezradil riaditeľ švédskej spoločnosti svoj ďalší cieľ v oblasti vývoja.
Zároveň dodal, že je rovnako dôležité použiť kované piesty a ojnice a veľmi kvalitné ventily, ktoré zvyšujú efektívnosť motora. Technológia FreeValve by efektivitu motora zvýšila o ďalšie tri až štyri percentá. Vďaka týmto vylepšeniam by cena motora stúpla, no sériová výroba by ju pomohla znížiť. Takýto motor by sa samozrejme neobišiel bez preplňovania. To by nezabezpečovalo elektrické turbodúchadlo, keďže Ch. von Koenigsegg je toho názoru, že ide o mohutné a ťažké zariadenie, ktoré je navyše drahé. Podľa neho sa dá všetko urobiť jednoduchšie. Nepovedal však ako.
Christian von Koenigsegg si myslí, že veľkí výrobcovia sa do podobného vývoja nehrnú, lebo ich k tomu nenúti konkurencia. Vývoj by určite stál nemalé finančné prostriedky a keďže im súčasný stav vyhovuje, nemajú dôvod doň investovať.