Cadillac chcel novým elektromobilom osloviť ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov. Model ELR, odvodený z dvojičiek Opel Ampera a Chevrolet Volt, predstavil v roku 2013 a v tom nasledujúcom spustil jeho predaj. Ročne mal v pláne nájsť v USA aspoň 2 200 zákazníkov. To sa ale nepodarilo. Nakoniec sa preň rozhodlo prvý rok predaja len 1 310 klientov a vlani presne 1 049. „Nebudeme to popierať, ELR je pre nás veľkým sklamaním,“ povedal na adresu elektromobilu už koncom minulého roka Uwe Ellinghaus, výkonný riaditeľ Cadillacu pre marketing.
Mračná sa teda začali nad týmto elektromobilom s predĺženým dojazdom sťahovať prakticky hneď od jeho predstavenia. Pritom išlo o zaujímavé auto. Medzi elektromobilmi nepochybne o jedno z najkrajších a najluxusnejších. A ani výkon nebol na zahodenie. Po poslednej úprave ponúkal ELR 174 kilowattov a 506 Newtonmetrov krútiaceho momentu. Li-ion akumulátory s kapacitou 16,5 kWh stačili na čisto elektrický dojazd do vzdialenosti približne 50 km, čo stačilo na denné dochádzanie do práce.
Lenže cenou 68 000 dolárov, čo bol takmer dvojnásobok za Opel Ampera a sesterský Chverolet Volt, sa nebezpečne priblížil neporovnateľne sofistikovanejšej a komfortnejšej Tesle S. To sa síce Cadillac snažil zachrániť znížením ceny o 10 000 dolárov, no bez efektu. Predaje stále viazli. Ešte vlani v decembri ale luxusná divízia General Motorsu presviedčala, že s jeho výrobou nehodlá prestať, pretože ELR je dôležitým symbolom technologického progresu značky. Zjavne si to však rozmyslela.
Už vo februári, teda o dva mesiace nato zmizlo ELR z výrobných liniek. A to v úplne tichosti. Zdá sa tiež, že definitívne. Cadillac tak nasledoval osud neúspešnej dvojičky Voltu, európskeho Opelu Ampera, ktorý bude v druhej generácii čistým elektromobilom. Zato Chverolet Volt sa dočkal vlani úplne novej generácie, opäť v podobe elektromobilu s predĺženým dojazdom. Možno mal Cadillac počkať a ELR vytvoriť až na jeho základe. Predávať totiž staršiu technológiu za viac peňazí, nedávalo príliš zmysel.