V porovnaní s kalifornskou e-Highway bude mať tá švédska len dva kilometre. To ale stačí na testy nových typov ťahačov Scania vybavených hybridným pohonom a vyhodnotenie ich prínosu pre životné prostredie. Prevádzka bude založená na princípe trolejbusov. Nad pravým prúdom diaľnice vznikne trolejové vedenie. Kamióny tak budú môcť čerpať elektrickú energiu pomocou pantografov inštalovaných na ráme kabíny.
Rozdiel spočíva v tom, že hybridný pohon, ktorý skombinuje elektromotory a klasický spaľovací motor, umožní jazdu aj mimo vedenia, teda pri odbočení z diaľnice, alebo pri predbiehaní. Andreas Berndstsson, šéf divízie výskumu a inovácií švédskeho dopravného úradu Trafikverket, ktorý patrí medzi hlavných sponzorov uviedol, že po dvoch rokoch testovania má byť vyhodnotený potenciál prevádzky ťažkých nákladných áut bez využitia fosílnych palív.
Samotná hybridná technológia kamiónov bola vyvinutá v spolupráci Siemensu a Scanie. Zatiaľ ale prebiehali skúšky len v rámci výskumného strediska neďaleko Berlína. Už tie preukázali, že elektrinou poháňané nákladné autá sú schopné redukovať škodlivé emisie o 80 až 90 percent. Christer Thoren z hybridného oddelenia Scanie zas povedal, že pokiaľ bude všetko pokračovať podľa plánu, už čoskoro uvidíme v Európe viacero elektrifikovaných úsekov diaľnic. Vraj je o ne dokonca veľký záujem. A to najmä v Nemecku.
Samotní Švédi by zas radi aby sa do roku 2030 preorientoval ich vozový park na nefosílne palivá. A celú spoločnosť chcú vidieť bez uhla a ropy do roku 2050.