O projekte Cortege sme písali naposledy pred dvoma rokmi. Napokon, myšlienka novej ruskej prezidentskej limuzíny je živá asi tak od roku 2010. Záujem na nej má samotná ruská vláda, ktorá sa rozhodla projekt aj financovať sumou približne 400 miliónov dolárov. Pre jedného z najsilnejších mužov planéty je asi frustrujúce používať autách cudzích značiek. Kremeľ to chce teda definitívne zmeniť. Vladimír Putin dostane novú ruskú limuzínu. Podľa posledných informácií by sa tak malo stať už do dvoch rokov. Doteraz boli ale správy dosť zmätočné.
Najprv to vyzeralo, že lukratívnu zákazku dostane ZIL (Zavod imeni Lichačova), tradičný výrobca ruských prezidentských kočiarov, ktoré v minulosti osedlali napríklad Leonid Iľjič Brežnev, na krátko Jurij Andropov a Konstantin Černeko a tesne pred pádom železnej opony Michail Gorbačov. Poslednou ruskou hlavou štátu, ktorá sa vozila v ruských autách, sa stal Boris Jeľcin. Potom už v garážach Kremľa definitívne zaparkovali podstatne modernejšie autá nemeckej proveniencie, najmä Mercedesy-Benz, zvlášť v úprave Pullman alebo Maybachy.
Vznikol dokonca pôsobivý návrh prezidentského ZIL-u z pera Slava Saakyana a Andreia Chirkova. Zaujímavý bol najmä tým, že nemal zadné okno. Nahradil ho plát panciera. Jednoducho, bezpečnosť nadovšetko. Tento projekt sa ale asi Kremľu nepozdával, pretože ZIL šancu nedostal. Troškou do mlyna prispeli tiež GAZ, Kamaz, ale napríklad aj malá automobilka Marusia, známa zámerom výroby superluxusného ruského retro-kupé a účinkovaním v kolotoči F1. Lenže nič z toho sa nestalo realitou.
Pred dvoma rokmi sa do pozornosti ruských médií dostal projekt s pracovným označením Cortege, ktorý zastrešuje viacerých výrobcov súčasne, nevynímajúc nemeckú konštrukčnú kancelárie Porsche Engineering, ktorá bude spolupracovať na pohonnej jednotke. Ten sa ukázal ako rana do čierneho. Dnes je totiž už isté, že práve z Cortege vznikne nová prezidentská limuzína. Projekt však mešká. Prvé kusy mali jazdiť už v tomto roku. Namiesto toho tu máme len aktuálnu informáciu ruského ministra priemyslu Denisa Manturova, že prvé dodávky sa uskutočnia v roku 2017.
Aby ale nebol celý projekt čistou stratou, v pláne je vyrobiť do roku 2020 až 5 000 vozidiel. Okrem prezidentskej limuzíny a pancierovaného SUV aj luxusné SUV, sedan a dokonca Van. Všetky by využili spoločnú platformu a ich civilné verzie by zamierili aj do voľného predaja. Cortege by tak mohol v Rusku konkurovať napríklad Mercedesom-Benz triedy S, BMW radu 7, Audi A8 alebo aj Bentleyu Mulsanne či Rolls-Royce Ghost. Bohatí ruskí lokálpatrioti by mohli zareagovať na ruský pôvod vozidiel a diplomatický imidž, ktorý dá celej flotile samotná Putinova limuzína.
O výrobu sa má vraj postarať spoločnosť UAZ z Uľjanovska, ktorá patrí spoločnosti Sollers. Projekt je vo vysokom štádiu vývoja. Podľa Manturova už totiž takmer rok prebiehajú skúšky prezidentskej limuzíny, ktorá príde ako prvá a zároveň sú pripravené crashtesty sedanu, ktorý bude nasledovať v tesnom závese.