
Nissan uskutočnil spomínaný prieskum s cieľom upozorniť na výhodnosť elektrického modelu Leaf. Súčasná generácia disponuje dojazdom 250 kilometrov na jedno nabitie, čo je v porovnaní s dojazdom modelov so spaľovacími motormi značne menej. V Japonsku by to ale nemusel byť problém.
Podľa prieskumu sa v krajine vychádzajúceho slnka v súčasnosti nachádza už viac ako 40 000 nabíjacích staníc, pričom čerpacích staníc pohonných hmôt je na japonských ostrovoch menej ako 35 000. Hustejšia infraštruktúra nabíjacích staníc má odstrániť obavu, že elektromobily nemožno používať na dlhšie trasy.

Riaditeľ finančného oddelenia Nissanu Joseph G. Peter sa vyjadril, že rozvoj infraštruktúry nabíjacích staníc je dôležitý pre rast dopytu po elektrických autách. Motivácia pre výstavbu nabíjacích staníc je v Japonsku vysoká aj vďaka štátnym dotáciám pre majiteľov elektrických, hybridných alebo ekologických vozidiel.
Pre porovnanie, v USA je v súčasnosti približne 9 000 verejných nabíjacích staníc a 114 500 čerpacích staníc pohonných hmôt. Pokiaľ ide o nabíjacie stanice s možnosťou rýchleho dobíjania, tak v Japonsku sa ich nachádza 6 469, v Európe 3 028 a v USA 1 686.Kritické hlasy upozorňujú na zavádzanie zo strany Nissanu, keďže do štatistiky zarátal aj súkromné nabíjacie stanice v garážach, ktoré zvyčajne používa iba ich majiteľ. Ďalšou výhodou tradičných čerpacích staníc je podľa odporcov vyšší počet obslúžených áut za deň. Na druhej strane zástancovia elektromobilov upriamujú pozornosť na možnosť poskytovať dobíjanie zo súkromnej stanice pre ostatných vodičov.
Obavám z vybitia batérií pre neznalosť okolia a prítomnosti nabíjacích staníc majú zabrániť nové aplikácie spolupracujúce so systémom GPS. Odhaduje sa, že keby štáty pokračovali v rozvíjaní infraštruktúry nabíjacích staníc, tak v roku 2040 by mohlo po svete jazdiť okolo 41 miliónov elektromobilov, čo by predstavovalo štvrtinu všetkých vozidiel.