Prvé 5-dverové Porsche je na trhu od roku 2010 a v roku 2013 absolvovalo facelift. V Zuffenhausene preto už finišujú s druhou generáciou. Tá bude tak trochu inšpirovaná konceptom Sport Turismo, ktorý naznačil, že okrem klasického liftbacku počítajú v Zuffenhausene aj s módnym "kombi“ Shooting Brake. Obe verzie budú postavené na úplne novej platforme MSB (Modularer Standard-Baukasten), ktorá sa postará o zníženie hmotnosti minimálne o 100 kg. Neskôr ju majú využiť aj modely Bentleya, pravdepodobne Continental a Mulsanne.
Platforma umožní zástavbu pohonu 4×4 aj hybridnej a plug-in hybridnej technológie. Zároveň sa predĺži rázvor náprav na 2 950 mm. Posádke na zadných sedadlách má priniesť o 30 mm viac miesta na nohy. Priestor nad hlavou má byť zachovaný, a to aj napriek miernemu zníženiu strechy. A keďže súčasná generácia bola kritizovaná za ťažkopádny dizajn, novinka má dynamickejšie proporcie a ostrejšie línie. Koeficient odporu vzduchu klesne na Cx 0,29, čo ale nie je žiadna extra hodnota.
Kým exteriér je zatiaľ prísne stráženým tajomstvom, o interiéri si môžeme urobiť oveľa lepšiu predstavu. Uniknutá snímka kabíny ukazuje, že päť klasických „budíkov“ prístrojového panela nahradí jediný centrálny otáčkomer, doplnený dvojicou 7-palcových displejov. Tým bude asistovať ďalší 12,3-palcový horizontálny displej vo funkcii multimediálneho rozhrania. Za príplatok si budete môcť dopriať paket Chrono Sport s hodinkami v centre palubnej dosky. Ovládanie gestami Panamera pravdepodobne nedostane. Porsche má k tejto technológii zatiaľ rezervovaný vzťah.
Pod kapotou môžeme očakávať modulárne dvakrát preplňované benzínové 6– a 8-valcové motory. Silnejší 8-valec s objemom štyroch litrov má mať výkon 404 kW a krútiaci moment 770 Nm. Vývoj tohto agregátu malo na starosti priamo Porsche. Menší 6-valec ale už poznáme z koncernového Audi S4. A to isté platí o naftovej Panamere 4S Diesel, ktorá dostane 8-valec s výkonom 294 kW a elektrickým turbodúchadlom z Audi SQ7.
Neskôr sa má ponuka rozrásť o slabšiu verziu 3-litrového 6-valca a 6-valcový diesel, ale tiež o benzínovú top verziu Panamera Turbo (441 kW). Okrem benzínového hybridu má doraziť aj diesel-hybrid. S manuálnou prevodovkou Porsche nepočíta. Z ponuky súčasnej Panamery vypadla už pred dvoma rokmi pre nezáujem zo strany zákazníkov. Prednosť dostanú 8-stupňové dvojspojkové automatické prevodovky. Porsche sľubuje vyšší komfort vďaka príplatkovému pneumatickému podvozku.
O vyššiu bezpečnosť sa postará systém InnoDrive, ktorý bude súčasťou čiastočného autonómneho riadenia. Údaje kamier a senzorov má využiť adaptívny tempomat, autonómne brzdy a prevodovka. Viac sa o vlajkovej lodi zo Zuffenhausenu dozvieme v najbližších týždňoch a možno aj skôr. Porsche by tým totiž zabránilo zbytočnému šíreniu uniknutých fotografií a špekulácií.