Móda scramblerov je na vzostupe. V portfóliu má takýto terénny naháč aj BMW Motorrad. Darí sa mu viac ako dobre. Dokonca nedal spávať ani talianskemu zastúpeniu Mini. Napokon, obe značky sú v jednom koncerne. Taliani si jednoducho povedali, že spoja svet jednej a dvoch stôp. Tak vznikol koncept Mini Clubman All4 Scrambler. A vyzerá úžasne. Dokonca drsnejšie než Mini Countryman, ktorý nikdy neskrýval svoju záľubu zísť z asfaltu na prašné cesty.

Taliani si ale za základ vzali nový Clubman, teda najnovší prírastok v ponuke výrobcu z Coventry a naordinovali mu poriadny terénny tuning. Clubman s pohonom oboch náprav dostal zvýšený podvozok, mohutnú plastovú ochranu spodných častí karosérie a najmä pneumatiky s výrazným vzorom, také typické pre scramblery. A nechýba ani lak Midnight Frozen Grey, ktorý nájdete vo farebnej škále BMW RnineT Scrambler, či čierne disky.

Celé to dopĺňajú predné prídavné reflektory odkazujúce na časy, keď ešte Mini bojovalo v rely, či strešný nosič na kufor, taktiež evokujúci šesťdesiate roky. Interiér sa ale sústreďuje viac na luxus, než terénne chúťky. Taliani preň vybrali karamelové čalúnenie kombinujúce kožu Nappa a alcantaru. Tá pochádza priamo zo sedla mníchovského scrambleru, takže tu máme ďalšiu paralelu. O technike ale nepadlo ani slovo.
Môžeme si len domyslieť, že talianska úprava disponuje najvýkonnejšou verziou Clubmanu S All4, ktorý disponuje dvojlitrovým 4-valcom s výkonom 141 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Hodil by sa ale nepochybne aj novučičký úsporný diesel pre Clubman D s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 330 Nm. To ale nie je až také podstatné, prím hrá drsný štýl a ten doviedli Taliani do dokonalosti.
I tak je málo pravdepodobné, že by ich iniciatíva prekročila zónu fikcie. Mini Clubman All4 Scrambler vznikol totiž len ako solitérna upútavka pre stánok Mini na autosalóne v Turíne. Vyzerá však fantasticky, dokonca lepšie ako „bacuľatý“ Countryman. Limitovaná edícia by iste nemala problém nájsť si svojich zákazníkov. Uvidíme, čo na to páni z Coventry.