
Škoda a Tour de France sú spojené už trinásť rokov. Takže neprekvapuje, že česká automobilka využila, ako hlavný sponzor najslávnejšieho cyklistického maratónu, na propagáciu nového SUV Kodiaq aj túto príležitosť. A vybrala si ten najvýznamnejší okamžik. Cieľ záverečnej etapy na slávnom bulvári Champs-Élysées, ktorá štartovala v nedeľu v Chantilly a merala 113 km. Kodiaq však bolo možné vidieť v Paríži už v sobotu večer, počas nácviku.
Takže kým ostatné sponzorské vozidlá Škody, ktorých bolo spolu s vozidlami tímov až 300, zabezpečovali priebeh pretekov, Kodiaq dostal tú česť priviesť víťaza Chrisa Frooma priamo do cieľa. Pochopiteľne, pred zrakmi verejnosti sa objavil opäť v „maskáčoch“. Tie čierno-šedo-biele, ktoré použila Škoda pri testoch v Nórsku však zamenil za červeno-čierne. Červená farba mala evokovať červený Superb s lakom Coridda, ktorý používal priamo šéf Tou de France Christian Prudhomme.

Polepy Kodiaqu tvorilo celkom 14 000 faziet, chrániacich jeho tvary pred zrakom verejnosti a objektívmi. Mimochodom, 21 špeciálne školených zamestnancov pracovalo na kamufláži s plochou 21 štvorcových metrov 120 hodín. Za volant predprodukčného prototypu sa posadil profesionálny cyklista Stephen Roche pochádzajúci z Írska, víťaz „Starej dámy“ z roku 1987. Paríž však vybrala Škoda aj z iného dôvodu. Práve tu sa totiž počas septembrového autosalónu odohrá výstavná premiéra Kodiaqu.

Prvý krát sa ale ukáže v definitívnej sériovej podobe o niečo skôr. Presne 1. septembra, na statickej prezentácii v Berlíne. My už len môžeme zopakovať, to čo už dávno vieme. Kodiaq bude 7-miestnym SUV postaveným na platforme MQB spolu s VW Tiguan. Z neho si požičia aj motory 1,4 TSI (92 kW), 1,4 TSI COD (110 kW) s vypínaním valcov, a dva diesely 1,6 TDI a 2,0 TDI. Neskôr by sa mal stať Kodiaq aj prvým hybridom značky. Silnejšie verzie dostanú pohon oboch náprav 4×4.
Interiér ponúkne za príplatok tri rady sedadiel a sedem miest. V päťmiestnom usporiadaní sa očakáva kufor veľkosti 680 litrov. Do predaja by sa mal Kodiaq dostať ešte pred koncom roka. Výrobu zabezpečí závod v Kvasinách. Spolu s Kodiaqom tu bude z liniek schádzať aj jeho španielsky súrodenec Seat Ateca. Ten bude mať však na rozdiel od Škody kratšiu karosériu a len 5-miestny interiér, podobne ako VW Tiguan. Jeho predĺžená verzia sa dostane len do USA a Číny.