Šéf značky Ford Mark Fields počas tlačovej konferencie v USA predstavil plány automobilky v najbližších rokoch. Na prekvapenie zúčastnených novinárov ohlásil uvedenie do predaja plne autonómnych vozidiel na rok 2021. Nepôjde pri tom o vylepšený adaptívny tempomat, ktorým sa v súčasnosti neslávne zviditeľňuje automobilka Tesla Motors, ale o autonómne vozidlo štvrtej úrovne. Pod týmto označením sa skrýva automobil schopný pohybovať sa v premávke bez akéhokoľvek fyzického zásahu do riadenia.
Znamená to, že auto nepotrebuje volant, brzdový ani plynový pedál, a teda ani vodiča. Ide o veľmi odvážne tvrdenie vzhľadom na postoje ostatných výrobcov vyvíjajúcich autonómne riadenie. Po prvotnom ošiali začali jednotlivé firmy triezvo posudzovať možnosti autopilota. Volvo sa pôvodne pokúšalo zaviesť samočinné riadenie do roku 2020, no svoje predsavzatie upravilo vzhľadom na komplikovaný vývoj a legislatívne prekážky. Zástupcovia kórejskej automobilky Kia tiež oznámili uvedenie autonómnych vozidiel na trh, no nie skôr ako v roku 2030.

Ford v súčasnosti testuje tridsať hybridných vozidiel modelu Fusion (v Európe známy pod označením Mondeo) v Kalifornii, v Arizone a v Michigane. Počet testovacích vozidiel by chcel do budúceho roku strojnásobiť. Hoci plány amerického výrobcu môžu vyzerať skôr vizionársky ako reálne, investície do vývoja zvyšujú ich dôveryhodnosť. Ford investuje do rozvoja výskumu pokročilých algoritmov, 3D mapovania a lidarových a radarových senzorov. Zároveň zdvojnásobuje počet členov tímu v Silicon Valley a rozširuje výskumné pracovisko v Palo Alto.
Okrem toho sa finančne aj odborne podieľa na rozvoji začínajúcich spoločností Velodyne, SAIPS, Nirenberg Neuroscience LLC a Civil Maps. Riaditeľ značky Ford Mark Fields označil budúcu dekádu za obdobie autonómnych vozidiel. Zároveň dodal, že prínos spoločnosti Ford v tejto oblasti bude rovnako významný ako v prípade rozvoja pásovej výroby pred sto rokmi. Jednou z najťažších prekážok zavedenia všeobecného používania autonómnych automobilov však bude ich právny rozmer. Ford preto spojil sily s firmami Google a Uber a spoločne budú lobovať za zaradenie autonómnych vozidiel do mestskej premávky.