Mercedes S: Facelift až na budúci rok. A s radovými 6-valcami

Mnohí očakávali modernizovanú vlajkovú loď Mercedesu už v Paríži. Nakoniec tam však automobilka zo Stuttgartu vystavila koncept elektromobilu Generation EQ či Off-roadovo ladenú triedu E All-Terrain. Esko tak uvidíme najskôr v Detroite. Už dnes máme ale pár informácií.

07.10.2016 12:00
debata
Zmeny exteriéru budú len kozmetické. Zato pod... Foto: Autocar
Mercedes-Benz S - facelift 2017 Zmeny exteriéru budú len kozmetické. Zato pod kapotou sa objavia úplne nové radové 6-valce, teda koncept s ktorým sa Mercedes-Benz rozlúčil pred dvadsiatimi rokmi.

Mercedes-Benz prišiel s aktuálnou triedou S na trh v roku 2014. A urobil s ňou doslova dieru do sveta. Ide o vôbec najlepšie predávanú vlajkovú loď v histórii stuttgartskej automobilky. Navyše z nej vytvoril nové Maybachy, ktoré tiež lámu historické rekordy. Lenže čas sa nedá zastaviť, veď na scéne je napríklad nový konkurent z Mníchova. Mercedes tak potrebuje udržať kondíciu triedy S faceliftom. Ten mnohí očakávali už v Paríži, ale nestalo sa. Stuttgart zaplavil expozíciu inými novinkami.

Modernizovaná vlajková loď príde na svet pravdepodobne až začiatkom roka, a keďže Mercedes-Benz sa rád pochváli aj v Detroite, tak nie je vylúčené, že ju uvidíme práve tam. Už dnes tu ale máme pár záväzných informácií. Špionážne fotografie odhalili takmer nemaskované prototypy, a teda aj skutočnosť, že facelift podstúpia svetlá, maska aj nárazníky, ktoré vytvoria o čosi športovejšiu tvár. Retuše sa dotknú aj zadných partií, i keď minimálne.

V interiéri ubudne tlačidiel. Prísť má... Foto: Autocar
Mercedes-Benz S - facelift 2017 V interiéri ubudne tlačidiel. Prísť má ovládanie gestami.

V interiéri má ubudnúť klasických tlačidiel a, naopak, pribudne ovládanie prostredníctvom dotykov alebo gest, teda presne to, s čím prišla nová generácia BMW radu 7 v inovovanom systéme iDrive. Nepochybne pribudnú asistenčné systémy, najmä väčšie právomoci „autopilota“. A očakáva sa aj príchod nových benzínových radových 6-valcov s filtrami pevných častíc aj radových dieslov, ktorých avízom je 4-valec 220d v novej menšej triede S s oceľovými piestami.

Navyše dostane trieda S ako prvá 48-voltový elektrický okruh spojený s výkonným štartér-generátorom. Ten bude na jednej strane rekuperovať brzdnú energiu a na druhej, pomáhať s akceleráciou. To znamená lepšiu dynamiku pri nižšej spotrebe paliva. Neskôr má táto technika putovať do ďalších modelov. Viac sa možno dozvieme ešte tento rok, keďže Stuttgart si až tak nezakladá na autosalónoch a novinky často predstavuje a dokonca uvádza na trh medzi najväčšími prehliadkami.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #Mercedes-Benz #facelift #Mercedes-Benz S
Články podľa značiek