Renault Trezor: Druhý 'DeZir' prichádza. A s technikou Formuly E

11.10.2016 16:00

Fascinujúci koncept elektrického kupé je síce extrémne futuristický, ale Renault tvrdí, že naznačuje budúcnosť jeho civilnej produkcie. Podobne, ako to urobila štúdia DeZir pre šiestimi rokmi. A použil k tomu technológiu z formuly E.

Prekrásny karbónový koncept má fascinujúce...
Prekrásny karbónový koncept má fascinujúce proporcie. Je 4 700 mm dlhý, až 2 106 mm široký, ale len 1 080 mm vysoký. Stojí na 21-palcových predných a 22-palcových zadných kolesách. Autor: Renault

Pamätáte si ešte na koncept DeZir, ktorý zažiaril na autosalóne v Paríži v roku 2010? Bolo to avízo nových čias. Toto športové kupé sa síce do výroby nikdy nedostalo, ale dizajnom ovplyvnilo celú nasledujúcu produkciu Renaultu – od Clia a Capturu cez Mégane až po Talizman a nový Espace. A bol z toho veľký úspech. Renaultu sa dnes darí ako nikdy predtým. Napokon, bolo to vidieť aj na autosalóne v Paríži, kam priviezol celú plejádu noviniek. A k tomu opäť fascinujúci koncept futuristického kupé Trezor.

Má rovnakú úlohu ako DeZir – kreslí budúcnosť francúzskej značky na najbližšie roky. Aj preto vznikol na čistom hárku papiera. Vyžaruje z neho sloboda a energia. Napokon, tak ako sa na dvojmiestny superšport patrí. Na dĺžku má 4 700, na šírku 2 106 a na výšku len 1 080 mm. Tieto nádherné proporcie stoja na 21-palcových predných a 22-palcových zadných kolesách, inšpirovaných tvarom Eiffelovej veže. Základ tvorí karbónový monokok a oceľové rámy. Všetko je to pokryté panelmi z uhlíkových vlákien. Koeficient odporu vzduchu je len Cd 0,22.

Renault použil originálne červené sklo, ktoré...
Renault použil originálne červené sklo, ktoré tvorí aj panoramatickú strechu. Osvetlenie majú na starosti laserové diódy. Autor: Renault

A keďže Trezor znamená vo francúzštine poklad, otvára sa kabína spolu s kapotou ako veko na šperkovnici. Tento obrovský diel, ktorý v sebe zahŕňa aj ničím nerušené panoramatické okno, sa jednoducho vysunie pomocou hydraulického mechanizmu. Futuristický kolorit dotvára červený povrch skla a kontrastné saténovo-strieborné vonkajšie diely, navyše zdobené šesťuholníkovým vzorom. Predné aj zadné svetlá využívajú laserové diódy. Do interiéru inšpirovaného kokpitom monopostov sa nastupuje prekročením vysokého pontónu. Pilota privíta obdĺžnikový volant a tri OLED displeje, z toho dva dotykové.

Do interiéru sa nastupuje odklopením kabíny...
Do interiéru sa nastupuje odklopením kabíny spolu s prednou kapotou. Musíte však prekročiť vysoký pontón. Autor: Renault

Vládne tu červená farba. A netýka sa to len koženého čalúnenia sedadiel, ktoré sú integrálnou súčasťou monokoku, ale aj drevenej palubnej dosky z jaseňa, ktorá je zároveň odkladacím miestom pre dva na mieru šité kufre. Samozrejmosťou je konektivita s okolitým svetom. A ten nebude Trezor znečisťovať žiadnymi exhalátmi. Využíva totiž elektrickú technológiu formuly E, konkrétne Renaultu e.dams, ktorý ma na konte dva tituly z tohto ekošampionátu. Spoznať to možno z exteriéru, kde nahradil tradičné veko nádrže analógový ukazovateľ stavu nabitia batérií. Trezor je vyzbrojený celkom dvoma akumulátorovými modulmi neznámej kapacity.

Dvojmiestny interiér stavil na červenú kožu a...
Dvojmiestny interiér stavil na červenú kožu a drevo. Drevená je dokonca celá palubná doska osadená trojicou OLED displejov. Originálnym prvkom sú dva kufre integrované priamo v palubnej doske. Autor: Renault

Jeden je umiestnený vpredu a jeden vzadu, čo je ideálne pre rozloženie hmotnosti a nízke ťažisko. Oba majú samostatný chladiaci okruh a napájajú jediný elektromotor s výkonom 260 kW a krútiacim momentom 380 Nm, ktorý poháňa zadnú nápravu. Tisícšesťsto kilogramov vážiaci koncept potom akceleruje na rýchlosť 100 km/h za menej ako štyri sekundy. Takže o adrenalín je postarané. Až prekvapuje, že Renault sa rozhodol použiť autopilota. Režim autonómneho riadenia je však našťastie len jedným z troch. Takže v móde Neutral a Sport môžete mať toto nádherné kupé vo vlastných rukách.

So sériovou výrobou sa pochopiteľne nepočíta, no s prvkami dizajnu určite áno. Podľa šéfdizajnéra Lurensa van den Ackera ukazuje Trezor napríklad novú konfiguráciu svetiel, tvar masky, alebo ergonomický koncept budúcich Renaultov s autonómnym riadením.

Renault
		Trezor Concept -
		2016
Renault
		Trezor Concept -
		2016
+14Renault Trezor Concept -
		2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#renault Trezor #Renault #koncept #Concept #autosalón Paríž 2016
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
30. 10. 2017zdraženie1.162 €zdraženie1.297 €
23. 10. 2017zdraženie1.151 €zlacnenie1.267 €
16. 10. 2017zlacnenie1.134 €zdraženie1.271 €
9. 10. 2017zlacnenie1.136 €zlacnenie1.262 €
2. 10. 2017zdraženie1.139 €zlacnenie1.265 €
25. 9. 2017zdraženie1.133 €zlacnenie1.275 €
18. 9. 2017zdraženie1.120 €zlacnenie1.292 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk