Pamätáte si ešte na koncept DeZir, ktorý zažiaril na autosalóne v Paríži v roku 2010? Bolo to avízo nových čias. Toto športové kupé sa síce do výroby nikdy nedostalo, ale dizajnom ovplyvnilo celú nasledujúcu produkciu Renaultu – od Clia a Capturu cez Mégane až po Talizman a nový Espace. A bol z toho veľký úspech. Renaultu sa dnes darí ako nikdy predtým. Napokon, bolo to vidieť aj na autosalóne v Paríži, kam priviezol celú plejádu noviniek. A k tomu opäť fascinujúci koncept futuristického kupé Trezor.
Má rovnakú úlohu ako DeZir – kreslí budúcnosť francúzskej značky na najbližšie roky. Aj preto vznikol na čistom hárku papiera. Vyžaruje z neho sloboda a energia. Napokon, tak ako sa na dvojmiestny superšport patrí. Na dĺžku má 4 700, na šírku 2 106 a na výšku len 1 080 mm. Tieto nádherné proporcie stoja na 21-palcových predných a 22-palcových zadných kolesách, inšpirovaných tvarom Eiffelovej veže. Základ tvorí karbónový monokok a oceľové rámy. Všetko je to pokryté panelmi z uhlíkových vlákien. Koeficient odporu vzduchu je len Cd 0,22.
A keďže Trezor znamená vo francúzštine poklad, otvára sa kabína spolu s kapotou ako veko na šperkovnici. Tento obrovský diel, ktorý v sebe zahŕňa aj ničím nerušené panoramatické okno, sa jednoducho vysunie pomocou hydraulického mechanizmu. Futuristický kolorit dotvára červený povrch skla a kontrastné saténovo-strieborné vonkajšie diely, navyše zdobené šesťuholníkovým vzorom. Predné aj zadné svetlá využívajú laserové diódy. Do interiéru inšpirovaného kokpitom monopostov sa nastupuje prekročením vysokého pontónu. Pilota privíta obdĺžnikový volant a tri OLED displeje, z toho dva dotykové.
Vládne tu červená farba. A netýka sa to len koženého čalúnenia sedadiel, ktoré sú integrálnou súčasťou monokoku, ale aj drevenej palubnej dosky z jaseňa, ktorá je zároveň odkladacím miestom pre dva na mieru šité kufre. Samozrejmosťou je konektivita s okolitým svetom. A ten nebude Trezor znečisťovať žiadnymi exhalátmi. Využíva totiž elektrickú technológiu formuly E, konkrétne Renaultu e.dams, ktorý ma na konte dva tituly z tohto ekošampionátu. Spoznať to možno z exteriéru, kde nahradil tradičné veko nádrže analógový ukazovateľ stavu nabitia batérií. Trezor je vyzbrojený celkom dvoma akumulátorovými modulmi neznámej kapacity.
Jeden je umiestnený vpredu a jeden vzadu, čo je ideálne pre rozloženie hmotnosti a nízke ťažisko. Oba majú samostatný chladiaci okruh a napájajú jediný elektromotor s výkonom 260 kW a krútiacim momentom 380 Nm, ktorý poháňa zadnú nápravu. Tisícšesťsto kilogramov vážiaci koncept potom akceleruje na rýchlosť 100 km/h za menej ako štyri sekundy. Takže o adrenalín je postarané. Až prekvapuje, že Renault sa rozhodol použiť autopilota. Režim autonómneho riadenia je však našťastie len jedným z troch. Takže v móde Neutral a Sport môžete mať toto nádherné kupé vo vlastných rukách.
So sériovou výrobou sa pochopiteľne nepočíta, no s prvkami dizajnu určite áno. Podľa šéfdizajnéra Lurensa van den Ackera ukazuje Trezor napríklad novú konfiguráciu svetiel, tvar masky, alebo ergonomický koncept budúcich Renaultov s autonómnym riadením.