![Modely Work a Work L nevynikajú dizajnom ani...](https://ipravda.sk/res/2016/10/15/thumbs/street-scooter-work-nemecka-posta_05-nestandard1.jpg)
Veľké spoločnosti sú pre automobilových výrobcov dôležitými klientmi. Zákazky na niekoľko tisíc firemných vozidiel totiž znamenajú istý odbyt. To bol aj prípad vzťahu Volkswagenu a Nemeckej pošty (Deutsche Post). Tá používala niekoľko tisícok Volkswagenov Caddy pre potreby rozvážkovej služby. Lenže nemeckí poštári sa rozhodli, že si budú autá vyrábať sami. Použili na to jednoduchý recept. Najprv kúpili startupovú spoločnosť StreetScooter a pomocou lacného softvéru PTC využili služby veľkých dodávateľských spoločností pre automobilový priemysel.
Tie produkujú prakticky všetko, čo potrebujete, takže poskladať auto z už existujúcich komponentov nie je až také ťažké. Napokon je známe, že samotné automobilky majú na výrobe vozidiel už len 20 % podiel. Všetko ostatné pochádza od dodávateľov. A toto riziko pravdepodobne podceňujú. Že koniec dodávok vozidiel VW pre Deutsche Post nie je žiadna maličkosť, dokumentuje reakcia šéfa automobilky Matthiasa Müllera. Ten doslova povedal: „Z ich auta som otrávený až do špiku kostí. Musím sa pýtať, prečo Deutsche Post nerokovala s našou úžitkovou divíziou, aby prišla s niečím podobným.“
![Nemecká pošta už má k dispozícii obrovskú...](https://ipravda.sk/res/2016/10/15/thumbs/street-scooter-work-nemecka-posta_06-nestandard1.jpg)
Li-ion akumulátory umožňujú dojazd 100 km. To síce nie je veľa, ale pre potreby, ktoré Deutsche Post DHL očakáva, to má postačovať. Cena auta je pravdepodobne veľmi nízka vzhľadom na skutočnosť, že sa pri ňom nehľadelo na dizajn či lícovanie častí karosérie. Je to jednoduchý pracovný prostriedok, ktorý má vydržať v službe 16 rokov, a to šesť dní v týždni a desať hodín denne. A čo je podstatné, Deutsche Post plánuje vyrábať Work nielen pre svoje potreby, ale aj pre iných zákazníkov. Takže na týchto autách ešte aj zarobí.
Plánovaná je produkcia 5 000 kusov ročne a môže byť zvýšená druhou zmenou. Pre tradičných výrobcov úžitkových áut je to výstraha, ktorá sa môže zopakovať aj pri iných veľkých spoločnostiach. Pravdepodobne neodhadli riziko prenosu výroby na dodávateľov a Nemecká pošta to šikovne využila. Sám šéf spoločnosti StreetScooter Win Neidlinger priznáva, že nevynašli koleso a že samotná spoločnosť nevyrába sama ani jeden jediný komponent. Pritom vraj Nemecká pošta pred šiestimi rokmi oslovila niekoľko spoločností vrátane Volkswagenu, ale nikto na jej potreby nereagoval.