
Škody za emisnú kauzu Dieselgate sa šplhajú do desiatok miliárd eur. Šetriť nemôže len Volkswagen. Škrty zasiahnu všetky koncernové značky. Audi nevynímajúc. A to v rozsahu, ktorý predpokladal len málokto. Jednoducho preto, lebo Audi patrí spolu s Porsche k najziskovejším divíziám koncernu. Momentálne je navyše v Európe najúspešnejšou prémiovou značkou. V predajoch dáva lekcie Mercedesu-Benz aj BMW. Šetriť sa však bude. Tvrdí to nemecký Der Spiegel.
Podľa neho zastaví Audi plánovaný projekt výstavby nového veterného tunela, výstavbu centra pre crash testy aj výstavbu rozsiahleho technologického komplexu, ktorý mal značku prepojiť s univerzitami. Škrty sa však dotknú aj techniky áut. Je nanajvýš pravdepodobné, že Audi príde o vlastnú modulárnu platformu MLB Evo, ktorú používajú jej modely od A4 vyššie, teda aj nové SUV Q5 či Q7. Podľa centrály vo Wolfsburgu je táto platforma drahá, pretože je prispôsobená pozdĺžnej zástavbe motorov a používa ju výlučne Audi.

Riešením má byť využitie skrátenej platformy MSB od Porsche. Na jej základoch stojí napríklad nová Panamera. To by však bola v podstate z núdze cnosť. Technika Porsche imidžu Audi len a len prospeje. Problémom je, čo s menšími modelmi, napríklad Audi A4 a A5? Tie pravdepodobne utrpia, pretože budú v budúcnosti nútené prepriahnuť na menej prémiovú platformu MQB z Passatu, Octavie či Tiguanu. To by znamenalo návrat k priečne uloženým motorom a mainstreamovej technike. Pritom na pozdĺžne uložené motory prešlo Audi A4 a A5 len v minulej generácii, práve z dôvodu odlíšenia od Volkswagenu.

Za obeť emisnej kauze padne vraj aj superšport Audi R8. Výrobu elektrickej verzie R8 e-tron už napokon Audi skončilo ani nie po roku produkcie. A s novou generáciou R8 už nepočíta. To by bol zároveň škrt cez rozpočet aj pre Lamborghini Huracán, ktoré je technologickým dvojčaťom R8. Buď by úplne zišlo zo sveta, alebo by muselo využiť drahšie šasi väčšieho Lamborghini Aventador, čo by sa odrazilo na jeho konečnej cene. Pozíciu Aventadoru by mohol zastúpiť, aspoň z pohľadu ziskov, nový crossover Urus.
Der Spiegel sa tiež zmieňuje, že Audi obmedzí svoj športový program. Konkrétne účasť na vytrvalostných pretekoch v triede LMP1 vrátane Le Mans. To bude ďalší tvrdý zásah do imidžu ingolstadtskej značky, ktorá roky bojovala o to, aby dosiahla na svojich konkurentov zo Stuttgartu a z Mníchova. Rozhodnuté o rozsahu zmien však ešte nebolo. Definitívne sa tak stane až v novembri.