Správy o návrate zaniknutej nemeckej značky Borgward, ktorá skrachovala za nejasných okolností v roku 1961, sa začali šíriť začiatkom roka 2015. A ešte ten istý rok ukázal vnuk zakladateľa Christian Borgward na autosalóne vo Frankfurte prvý sériový model BX7. Išlo o SUV strednej triedy, ktoré však svojim dizajnom príliš nenadchlo. Z toho si ale znovuzrodená značka s centrálou vo Frankfurte, nerobila ťažkú hlavu. Kariéru totiž Borgward odštartoval v Číne, konkrétne v Pekingu. No rád by sa vrátil tam, kde začiatkom minulého storočia začínal. Do nemeckých Brém.
Znie to možno trochu odvážne, ale na konkurenciou nabitom európskom trhu naozaj plánuje comeback. Oznámil, že do dvoch rokov vybuduje v Brémach druhý výrobný závod, orientovaný na európsku produkciu. Produkcia tu má začať už v roku 2018. V prevej fáze bude montovať vozidlá s nižším stupňom rozložiteľnosti. Ročne počíta s kapacitou 10 000 jednotiek. „Montáž bude navrhnutá flexibilne, tak aby bolo možné jednoducho zvýšiť produkciu či rozšíriť ponuku, povedal predseda predstavenstva Ulrich Walker. A čím chce značka zaujať. V klasických segmentoch určite nie.
V nasledujúcich rokoch chce Borgward predstavovať dve novinky ročne a produkciu dostať až na 500 000 kusov áut za rok! Samozrejme, vrátane Číny. To je v čase, keď čínsky Qoros s miliardovými investíciami bojuje o záchranu, pomerne odvážne. Spoločnosť založená Carlom Friedrichom Wilhelmom Borgwardom vyrábala autá už od roku 1905. V jej portfóliu pribudli okrem samotného aj značky Hansa, Goliath a Lloyd. K slávnym modelom patrila napríklad Hansa 1 500 Sportcoupé, Borgward Isabella alebo luxusný americky ladený sedan P100.
Časom sa Borgward vypracoval na významného producenta áut. Za nejasných okolností však v roku 1961 došlo ku konkurzu a po Borgwarde sa zľahla zem. Doplatil najmä na krízu v USA, kde v tom čase prudko klesol dopyt po autách. Práve trh za Atlantikom bol významným exportným priestorom Borgwardu. Značka bola obnovená v roku 2008 a odvtedy pracuje na znovuzrodení.