Stane sa tak v Kolíne nad Rýnom na špeciálnej statickej prezentácii, kde bude schádzať z výrobných liniek. Má ísť o veľký posun. Informácií je zatiaľ málo, no vieme, že nová Fiesta bude väčšia, čím si zabezpečí spoľahlivý odstup od menšieho Fordu Ka+, s ktorým bude zdieľať spoločnú platformu. "Fiesta bude najlepším vyjadrením značky Ford, bude roztomilá, zábavná, ponúkne športové riadenie a tiež jedinečnú osobnosť, ktorá sprevádza tento kultový model už 40 rokov,“ povedal na tému novinky Jim Farley, prezident európskeho Fordu.
Vyrábať sa bude opäť v troj- aj päťdverovej verzii. Ford dokonca počíta podľa vzoru Mondea či S-Maxu s luxusnou verziou Vignale. Predná časť má dostať masku podobnú tej súčasnej, ale vzadu dôjde k "revolúcii“. Ako odhaľujú špionážne snímky, svetlá majú byť horizontálne. V interiéri nebude chýbať ostatná verzia rozhrania Sync 3, s ktorým prišla nedávno inovovaná Kuga. Očakávať môžeme aj asistenčné systémy, napríklad autonómne brzdy či monitorovanie jazdných prúdov. Pod kapotou definitívne skončí atmosférický 4-valec 1,25 VVT.
Fiesta by sa mohla stať tiež ideálnym nosičom premiéry úplne nového naftového motora 1,5 EcoBlue, o ktorom Ford tvrdí, že zmení pohľad na naftové agregáty podobne, ako to bolo v prípade benzínových motorov EcoBoost. Okrem manuálnych prevodoviek dostane Fiesta aj dvojspojkový automat PowerSchift. Na viac informácií si však ešte budeme musieť chvíľu počkať. Predaj plánuje Ford rozbehnúť v budúcom roku. No ako vieme, často mu to trvá dlhšie, než je bežné. Na druhej strane potrebuje novú Fiestu ako soľ.