Príbeh znovuzrodenia slávnej francúzskej značky Alpine je behom na dlhé trate. A možno, že už aj trochu nudným. Svoj zámer priviesť na svet reinkarnovanú ikonu Berlinette A110 oznámil Renault totiž už v roku 2008. Lenže potom prišla ekonomická kríza, ktorá projektu drahého malosériového modelu nefúkala do plachiet a následne aj rozchod s britským Caterhamom, ktorý mal vyrábať technologické dvojča tak, aby si obaja partneri rozdelili vývojové aj výrobné náklady. A aby to nestačilo, k zmenám došlo aj vo vedení Renaultu.
Po odchode Carlosa Tavaresa z postu šéfa značky to už-už vyzeralo, že novodobé kupé neuvidíme. V roku 2014 však francúzska automobilka oznámila, že projekt predsa len plánuje dokončiť a to v pôvodnom termíne, teda v roku 2016. Aby sa na Alpine nezabudlo, priviedla na svet koncept Alpine A110–50, ktorý v mnohom vychádzal zo štúdie DeZir ešte z roku 2010, a následne okruhový špeciál A450b či virtuálny model Alpine Vision Gran Turismo, pre „drvičov" konzol PlayStation. Následne sa Alpine predstavilo v podobe plne funkčného konceptu Celebration počas 24-hodinovky v Le Mans.

A posledná „marketingová masáž“ prebehla tento rok, keď Renault v Monaku ukázal koncept Alpine Vision, ktorý bol na 80 % zhodný so sériovým modelom. Takže mu mnohí hovorili prototyp. Od februára bolo ale okolo Alpine opäť úplné ticho. Teraz vieme, že išlo o ticho pred búrkou. Francúzi definitívne oznámili, že sériová novinka príde začiatkom budúceho roka, teda len s miernym časovým sklzom. Mala by dostať označenie Alpine A120 a nadviazať na prerušenú tradíciu ikonickej Á-stodesiatky. Koncepcia bude nekompromisne športová.

Receptom je extrémne nízka hmotnosť pod 1 000 kg a inteligentný výkon z centrálne uloženého štvorvalca. Z objemu 1,8 litra by mal vďaka preplňovaniu poskytnúť 300 koní (220 kW), ktoré bude prenášať cez 6-stupňovú dvojspojku výlučne k zadným kolesám. Za takýchto okolností je šprint na stovku odhadovaný na približne 4,5 sekundy. Nové športové náradie si iste nájde priaznivcov, veď podobných áut je málo. V podstate len Alfa-Romeo 4C a pár britských solitérov, napríklad Lotus Exige. Porsche 718 Cayman je totiž iná váha.

Otázne je, či zákazníci akceptujú cenu, ktorá sa má pohybovať na približne 60 000 eurách, čo je za 4,2 metra dlhé dvojmiestne kupé pomerne odvážna suma a najmä podstatne vyššia, než za akýkoľvek iný Renault vrátane tých z divízie Renault Sport. Alpine by ale malo bodovať bravúrnymi jazdnými vlastnosťami, za ktorými bude stáť úplne nová platforma. S Renaultmi jednoducho nebude mať nič spoločné. Nová divízia sídliaca v Dieppe, tradičnej centrále Alpine, počíta s výrobou 5– až 7-tisíc exemplárov ročne.
Z kupé pritom vzniknú aj ďalšie deriváty, napríklad ešte ostrejšia verzia či roadster. Predaj zabezpečí exkluzívna dílerská sieť, ktorá počíta so šesťdesiatimi predajcami v celej Európe. V pláne je aj útok za Atlantikom, kde samotný Renault nemá zastúpenie. Prvýkrát sa Alpine 120 ukáže na privátnej akcii v priebehu januára.