AMG Project One: Nový hyperšpot má meno

Doteraz mu hovorili R50, odteraz ide o AMG Project One. Nový Hyperšport z Affalterbachu má dať príučku Ferrari LaFerrari, McLarenu P1, Bugatti Chiron či Koenigsegu One:1. Šéf AMG Tobias Moers o ňom prezradil viac.

12.01.2017 19:00
Mercedes-AMG Project One Foto:
Prvá oficiálna skica prezrádza, že project One dostane zadnú aerodynamickú plutvu. Už to naznačuje, že pôjde o čosi extrémne.
debata

O príprave nového hyperšportu z dielne AMG a centrály tímu F1 v britskom Brixworthe sa šušká už pekných pár mesiacov. Toto auto má jednoducho výkonmi zatieniť všetko, čo doteraz jazdilo na štyroch kolesách. Bez zveličovania môžeme hovoriť o formule jeden schválenej pre cestné komunikácie. A hoci premiéra je naplánovaná až na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom a predaj dokonca až na rok 2019, AMG púšťa do sveta stále viac informácií.

Ani sa niet čomu čudovať. Súčasný Mercedes-AMG GT nie je ani zďaleka tým, čo znamenali v minulosti pre koncern Daimler ikony ako Mercedes-Benz SLR McLaren alebo Mercedes SLS AMG. Až novinka má teda vrátiť firmu na mapu výrobcov hyperšportov. Šéf divízie AMG Tobias Moers prezradil, že názov projektu sa mení z pôvodného R50, čo reflektovalo 50. výročie od vzniku AMG, na AMG Project One. Prvé prototypy majú začať jazdy ešte tento rok.

Isté je, že pripravovaný hyperšport dostane... Foto: AMG
AMG - motor pre nový hyperšport Isté je, že pripravovaný hyperšport dostane upravený motor z vlaňajšieho monopostu F1.

Kým sa nový hyperšport s plánovanou produkciou len 300 kusov dostane k prvým zákazníkom, spresní AMG jeho výkony. Má ísť o čosi mimoriadne. Napokon pohonná jednotka nevzniká v Affalterabchu, ale priamo v Brixworthe, teda britskej centrále tímu F1. Má to svoj dôvod. Project One totiž použije upravený motor z vlaňajšieho monopostu, ktorý spojí 6-valcové turbo s objemom 1,6 litra s elektromotorom. Má mať viac ako 1 000 koní.

A takto si brutálnu novinku z Affalterbachu... Foto: Alex Imnadze
Mercedes-AMG Project One A takto si brutálnu novinku z Affalterbachu predstavuje nezávislý dizajnér Alex Imnadze.

Môže ich však byť podstatne viac, možno až 1 600, ale to Moers zatiaľ tají. „ Na trhu je konkurencia a ja nechcem vyložiť karty na stôl. Máme svoje ciele, ale súperi o nich vedieť nemusia,“ hovorí. Potvrdil len toľko, že motor má točiť viac ako 10 000 otáčok za minútu, čo je na preplňovaný agregát skutočný extrém. „Z môjho pohľadu bola voľba hybridnej sústavy z F1 jedinou alternatívou. Príchod hyperšportu má byť výnimočnou udalosťou. Najmä v oblasti technológií. Ak by sme použili motor V8 alebo V12, neprišli by sme s ničím novým.“

Čo sa týka dizajnu, Moers potvrdil, že hyperšport dostane zadnú aerodynamickú „plutvu“ a aktívne aerodynamické prvky. Šéf dizajnu Gorden Wagener opisuje tvary ako veľmi čisté a zároveň extréme. „Nízka a široká silueta je splneným snom každého dizajnéra, nemáme čo pokaziť,“ dodal. Stále však nie je jasné, kde bude výsledný produkt vznikať. V hre je Affalterbach, ako aj Brixworth. Rozhodne pravdepodobne logistika a aj to, či si budú priať budúci majetní zákazníci auto vyrobené v Nemecku alebo vo Veľkej Británii.
Mercedes-AMG Project One
Mercedes-AMG Project One
+6Mercedes-AMG Project One

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #hyperšport #Mercedes-Benz #AMG #Daimler #Mercedes-AMG #AMG Project One
Články podľa značiek