Práve to má vyriešiť piata generácia. Tá vznikala v kooperácii s Renaultom a táto synergia jej prinesie aj návrat na európske montážne linky. Jej výrobu už Nissan spustil vo francúzskom závode Renaultu vo Flins. Tento závod má bohaté skúsenosti s produkciou kompaktných áut. Jeho história siaha až do roku 1952. V súčasnosti vyrába napríklad nový Renault Clio, takže Micra sa len pridala k svojmu technickému súrodencovi. Pôjde vlastne o prvý Nissan produkovaný v závode Renaultu. Doteraz prebiehala takáto spolupráca len na poli úžitkových vozidiel.
Európsky predaj Micry spustí Nissan v polovici februára. Prednosť dostanú kľúčové trhy ako Francúzsko či Nemecko. V priebehu marca a apríla však zamieri aj do zvyšku Európy. Zaujať chce emocionálnym dizajnom, ale napríklad aj aparatúrou Bose s reproduktormi umiestnenými priamo v opierkach hláv. Automobilka si sľubuje, že sa jej novou generáciou podarí vybojovať späť dávno stratené pozície.