
Po veľkom Kodiaqu, ktorý debutoval vlani na autosalóne v Paríži, prichádza na rad aj druhá generácia menšieho SUV Škody Yeti. Napokon, je na čase. Tá prvá schádza z montážnych liniek závodu v Kvasinách už od roku 2009. Napriek pokročilému veku sa však Yeti vždy darilo, to aj vďaka nápaditému dizajnu, pohonu 4×4, ktorý nie je v malých SUV vždy pravidlom, ale tiež vďaka modernizácii v roku 2014. Veľa šancí po ôsmych rokoch však už nemá. Preto Škoda predstaví nové Yeti na októbrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.
Je zrejmé, že o svoj originálny dizajn, ktorý však občas polarizoval, definitívne príde. Pôjde vlastne o zmenšenú verziu Škody Kodiaq, alebo ak chcete o derivát Seatu Ateca. Z týchto indícií vychádzal aj známy ilustrátor Theophilus Chin, ktorý sa snažil vytvoriť virtuálnu podobu Yeti. Spojil v ňom prvky Kodiaku, Octavie a Fabie. Nemusí byť ďaleko od pravdy, i keď šéfdizajnér Škody Ján Kabaň avizoval, že každý modelový rad bude mať vlastný charakter, čo napokon ukázal nedávno na facelifte Octavie.

Takže je možné, že sa dočkáme aj nejakého prekvapenia v podobe celkom nového prvku. Isté však je, že Yeti bude stáť na platforme MQB, presnejšie, jej „slabšej“ verzii zo Seatu Ateca, čo znamená menší rázvor náprav a použitie slabších motorov a prevodoviek, schopných prenášať menší krútiaci moment, ako je to pri Kodiaqu. Auto má mať na dĺžku približne 4 350 mm. Bude teda väčšie ako súčasné Yeti, čo prinesie väčšiu kabínu a batožinový priestor s objemom až 500 litrov, ale o asi 35 cm kratšie ako Kodiaq.
Pod kapotou môžeme očakávať kompletnú ponuku motorov zo Seatu Ateca. Teda benzínové agregáty 1,0 TSI (85 kW) a 1,4 TSI (110 kW) a tiež diesely 1,6 TDI (85 kW) a 2,0 TDI (110 kW, 140 kW). Je ale možné, že Yeti dostane aj nový benzínový 4-valec 1,5 TSI Evo, ktorý by mohol byť už v tom čase k dispozícií, a ktorý debutuje vo modernizovanom Golfe.