Britský výrobca superšportov McLaren a nemecká automobilka BMW podpísali dohodu o spolupráci. Týkať sa bude vývoja a výroby nových motorov. Tie budú určené pre modely McLarenu. O tom, že ich využije aj BMW, tlačová správa výrobcu z Wokingu nespomína. Nové agregáty majú prísť s revolučnou technikou spaľovania, ktorej výsledkom bude vyšší pomer výkonu a objemu motora, ako je dnes možné dosiahnuť. Nič bližšie však ani jeden z partnerov nešpecifikuje.
Bonusom vyššej účinnosti sa majú stať nižšie emisie oxidu uhličitého, a teda aj nižšia spotreba paliva. Na projekte pracuje okrem McLarenu a BMW celkom šesť partnerov. Grainger & Worrall dodá ľahké zliatiny a napríklad Lentus Composites zas kompozitné skrutky. Univerzita Bath poskytne firmám vývojové kapacity. Na financovaní bude spolupracovať aj britská vláda prostredníctvom Centra pre pokročilé pohonné systémy.
Spolupráca McLarenu a BMW nie je však nič nové pod slnkom. Nemecký atmosférický 12-valec s objemom 6,1 litra poháňal už legendárny McLaren F1, svojho času najrýchlejšie auto planéty, vyrábané v rokoch 1992 až 1998. Po zmene majetkových štruktúr je však dnes McLaren samostatnou spoločnosťou, ktorá si vyvíja nielen vozidlá, ale aj pohonné jednotky, čo je extrémne nákladné. To má zmeniť práve spolupráca s BMW.
McLaren tým pravdepodobne reaguje na aktivity konkurenčného Aston Martinu, ktorý plánuje už v blízkej budúcnosti používať motory dodávané Mercedesom-Benz, respektíve divíziou AMG. Mimochodom, ani výrobca zo Stuttgartu nie je pre McLaren cudzou firmou. Zo vzájomnej spolupráce vzniklo fascinujúce kupé Mercedes-Benz SLR McLaren. Vznikal v rokoch 2003 až 2010 priamo vo Wokingu.
Kedy sa novej generácie motorov z britsko-nemeckej spolupráce dočkáme, McLaren zatiaľ neprezradil. Prvý z nich by ale mohol mať debut v pripravovanom 3-miestnom hyper-GT s očakávaným výkonom 700 koní. A nasledovať budú ďalšie modely. Veď do roku 2022 má v rámci veľkej ofenzívy prísť celkom pätnásť noviniek.