Volkswagen: S downsizingom končíme a 1,5 TDI nebude

14.02.2017 12:00
VW - motora 1,5 TDI
Volkswagen má vo veci jasno. Objemy benzínových motorov budú rásť, diesle postupne skončia a prednosť dostanú hybridy. Toto je diesel 1,5 TDI, ktorý bol vo vysokom štádiu vývoja, ale zelenú nakoniec nedostal. Autor:

Koncern Volkswagen oficiálne potvrdil, že objemy jeho motorov sa už znižovať nebudú. Naopak, budú rásť. Jednou z obetí nového trendu bude aj očakávaný naftový motor 1,5 TDI, ktorý mal prísť spolu s novým Golfom.

Na prezentácii vynoveného Volkswagenu Golf sa šéf automobilky Herbert Diess netajil, že nemecký koncern už nevidí v znižovaní objemu motorov zmysel. Napokon, naznačili to už predošlé mesiace, keď Volkswagen nahradil motor 2,0 TDI v pikape Amarok 6-valcom 3,0 TDI a v Golfe ukázal nový motor 1,5 TSI Evo, ktorý zastúpi staršiu jednotku 1,4 TSI. Podobný trend sa šíri v celom koncerne. Ako príklad môžeme totiž uviesť aj koniec motora 1,8 TSI v Audi A3, ktoré dnes pracuje so 4-valcom 2,0 TSI, alebo vynechanie 3-valca 1,4 TDI v novej generácii Ibizy, ktorej najmenším dieslom je 1,6 TDI.

Za všetkým stojí nová očakávaná metodika merania spotreby WLPT, pri ktorej nebude malý zdvihový objem motorov „laboratórnou“ výhodou. Naopak, priblíži sa realite, kde budú mať väčšie motory viac šancí podliezť sprísňujúce sa emisné normy. Diess doslova povedal: „Trend downsizingu je na konci. Emisie majú totiž tendenciu stúpať s tým, ako sa motory stávajú menšími. Objemy motorov budú teraz stúpať.“ Hra na papierové emisie sa teda pomaly končí, i keď to neznamená, že takého 3-valca 1,0 TSI, napríklad aj v novej Octavii, sa koncern tak rýchlo zbaví.

„Trojvalec s objemom jedného litra v ponuke zatiaľ ostane. Je to veľmi konkurencieschopný motor, ale nevidíme budúcnosť pre žiadny iný agregát, ktorý by mal ešte menší objem,“ dodal na jeho adresu Diess. A podobne to bude pri naftových motoroch. Koncern potvrdil, že zastavil vývoj 4-valca 1,5 TDI, ktorý mal byť určený napríklad pre Golf. Najmenším objemom pre naftový motor bude teda 1,6 litra. Ale to len dočasne. Volkswagen totiž plánuje naftové motory postupne utlmiť. Namiesto motora 1,5 TDI pre malé autá má prísť hybridná pohonná jednotka.

Podľa automobilky bol vývoj nového turbodiesla extrémne drahý, čo by sa spolu s nákladnou výrobou premietlo aj do ceny áut. Takže vývoj radšej ukončila. Okrem samotnej ceny by navyše mohli zákazníci odmietnuť túto voľbu z dôvodu, že viacero európskych metropol pripravuje legislatívu, ktorá má postupne zakázať vjazd áut s naftovými motormi do svojich centier. Ako príklad môžeme uviesť Paríž. Vyvíjať nový malý diesel nedávalo teda zmysel. Oveľa väčšiu logiku má spomínaná hybridná sústava, kde cena technológie, naopak, klesá a je schopná poskytnúť lepšie emisie a pritom spotrebu porovnateľnú s naftovými motormi.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#VW #Volkswagen #downsizing
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
3. 7. 2017zdraženie1.062 €zdraženie1.240 €
26. 6. 2017zlacnenie1.061 €zdraženie1.236 €
19. 6. 2017zlacnenie1.063 €zlacnenie1.235 €
12. 6. 2017zlacnenie1.074 €zlacnenie1.239 €
5. 6. 2017zlacnenie1.085 €zlacnenie1.252 €
29. 5. 2017zlacnenie1.103 €zlacnenie1.267 €
22. 5. 2017zlacnenie1.111 €zlacnenie1.275 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk