Preprava psa v aute nie je jednoduchá. Autá sú proste pre ľudí, a nie pre psov. Takže každé riešenie predstavuje kompromis. Psovi nemusí byť dobre v batožinovom priestore ani v priestore pre cestujúcich. A predstavuje záťaž aj pre ľudskú posádku, napríklad stopami, ktoré po sebe zanecháva. Odstrániť srsť, fľaky či zápach si vyžaduje úsilie, ktoré však nemusí byť korunované úspechom. Japonský Nissan si však myslí, že vie, ako na to. Predstavil zaujímavý koncept riešenia problémov so štvornohými miláčikmi, ktorí často cestujú.

Volá sa X-Trail 4Dog Concept a ako naznačuje názov, základom je väčšie z dvoch SUV, ktoré v Európe ponúka. Do kufra X-Trailu nainštaloval špeciálne príslušenstvo. V prvom rade ho tvorí zvýšená, mäkko čalúnená a ľahko umývateľná podlaha či obloženie bočníc aj zadných operadiel. Pod podlahou sa ukrýva výsuvná rampa, aby sa pes dostal ľahko do auta, a navyše sprcha, ktorou môžete psa ešte predtým umyť. Na vysušenie srsti zas poslúžia prieduchy ventilácie v zadnej časti priehradky batožinového priestoru.

Nissan myslel aj na misku s vodou a zásobník na krmivo. Všetko je umiestnené tak, aby k nim mali zvieratá dobrý prístup a vedeli ich ovládať labkou. Celá zadná časť je od kabíny oddelená mriežkou. Kontakt sprostredkúvajú kamery a dva displeje. Jeden v priestore pre psíkov a druhý na palubnej doske. Vďaka tomu vedia zvieratá, čo robí ľudská posádka a naopak. Nie je to zlý nápad. Nissan totiž svojím konceptom triafa priamo do veľkej skupiny „psičkárov“, pre ktorých dnes nemajú automobilky žiadne solídne riešenia.
To svoje navrhol vo Veľkej Británii spolu s The Kennel Clubom a na základe podrobného prieskumu medzi viac ako 1 300 majiteľmi psov. Podľa neho považuje až 99,9 % z nich psov za členov rodiny a 98,7 % využíva pri ich preprave auto. Až 88,9 % by kvôli tomu uvažovalo o kúpe vozidla upraveného na prepravu štvornohých miláčikov. Čo sa týka cestovania so psami, prieskum ukázal, že 88,7 % majiteľov vozí psov v aute aspoň raz týždenne. Z toho 71,5 % na zadnom sedadle alebo v kufri. Takže z nečakaného konceptu by sa mohol stať slušný predajný artikel.