Facelift modernizovanej Octavie, predstavenej v januári na autosalóne vo Viedni, vyvolal rozporuplné reakcie. Dôvody boli dva. Tým prvým sa stali rozdelené predné svetlá, teda radikálne prepracovaná predná časť a tým druhým skutočnosť, že na zadných partiách uskutočnila Škoda len retuše. Dizajnové zmeny teda pôsobili a pôsobia dosť nevyvážene. Kým spredu si vynovenú Octaviu nemôžete pomýliť, zozadu nemáte takmer šancu uhádnuť, či sa pozeráte na modelový rok 2016 alebo 2017.
Nový je totiž len mierne upravený nárazník a jemná zmena grafiky svetiel. Za všetkým stojí pravdepodobne snaha o zníženie nákladov. A to je dosť zvláštne, pretože Octavia je vôbec najpredávanejším modelom mladoboleslavskej automobilky. O to väčším prekvapením je, že na autosalóne v Šanghaji sa už čoskoro predstaví facelift čínskej Octavie, do ktorého investovala Škoda viac, než do toho európskeho. Bude mať nielen kontroverzný „štvoroký“ dizajn predných svetiel ale tiež nové zadné delené svetlá v štýle faceliftu druhej generácie Superbu.
To znamená väčšiu komplexnosť dizajnových zmien. Potvrdzujú to prvé snímky zverejnené čínskym serverom carnewschina.com. A nevyzerajú zle. Z liftbacku tiež zmizli typické „kabaňovské“ prelisy v tvare trojuholníkov. Tento priestor vyplnili práve nové svetlá umiestnené na veku piatych dverí. Podobnú zmenu by iste privítali aj európski zákazníci. Prečo sa tak nestalo, ostáva záhadou. Zdá sa, akoby modernizáciu Octavie sprevádzali rozpory počas jej vývoja.
Dnes už bývalý šéfdizajnér Škody, Jozef Kabaň, síce minimálne retuše zadnej časti modernizovanej Octavie vo Viedni obhajoval, ale je vysoko pravdepodobné, že čínsky facelift je tiež jeho prácou. To by naznačovalo, že si podobnú zmenu prial aj v Európe, ale vedenie firmy rozhodlo nakoniec inak. Čo sa týka Octavie Combi, tá ostáva aj v Číne verná pôvodným zadným svetlám. Tento druh karosérie nie je totiž v „ríši stredu“ práve populárny, takže tvorí len malý podiel na predajoch Octavií. Investovať ďalšie prostriedky by preto bolo asi nerentabilné.