Fio bankaFio banka

Škoda Vision E: Elektrický koncept odhalil interiér. Vládne displejmi

Premiéra štúdie elektromobilu Škoda Vision E s autonómnym riadením je za rohom. Predstaví sa v Šanghaji ešte tento mesiac. Po prvých skiciach interiéru nás preto necháva automobilka nahliadnuť do kabíny. Vládnu v ňom displeje.

07.04.2017 16:00
debata
Okrem centrálneho displeja bude mať vlastnú... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision E Concept - 2017 Okrem centrálneho displeja bude mať vlastnú obrazovku každý z cestujúcich. V režime autonómnej jazdy sa volant pritiahne k palubnej doske a uvoľní priestor na relax.

O premiére koncepčného elektromobilu Škoda Vision E, ktorý predpovedá príchod prvého sériového elektromobilu značky, vieme už nejaký ten týždeň. Automobilka však zatiaľ ukázala len skice exteriéru. Teraz odhaľuje o čosi viac, aj keď opäť nejde o fotografie reálnej štúdie. No prostredníctvom skíc môžeme už aspoň nahliadnuť aj do kabíny. Ekologické SUV, ktoré bude poháňať dvojica elektromotorov s výkonom 225 kW a ktoré by malo absolvovať na jedno nabitie 500 km, dostane interiér, ktorý nemá so jej súčasnou produkciou Škody nič spoločné.

Interiér konceptu Vision E má len štyri... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision E Concept - 2017 Interiér konceptu Vision E má len štyri sedadlá. Pri otvorení dverí sa natočia o 20 stupňov, aby uľahčili nastupovanie alebo vystupovanie.

Automobilka sľubuje veľkorysý priestor. Ale len pre štyroch cestujúcich, ktorí budú sedieť v samostatných sedadlách. Pre lepšie nastupovanie sa pri otvorení dverí natočia o 20 stupňov. A keďže automobilka prezradila, že Vision E dostane aj systém autopilota, počíta v režime autonómnej jazdy s komfortným usporiadaním. Napríklad sklopením operadiel na relax a zasunutím volantu do palubnej dosky. Tá je osadená výlučne displejmi. Centrálny slúži všetkým cestujúcim. Zobrazujú sa na ňom dôležité informácie a tiež funkcie služieb Škoda Connect.

Okrem toho majú vodič a spolujazdec pred sebou vlastné displeje. A to isté platí pre zadných cestujúcich s displejmi v opierkach hláv predných sedadiel. Každý člen posádky sa tak môže venovať svojim záľubám. A nemusí sa báť nai vybitiu svojho telefónu. Vo dverách sú až štyri indukčné nabíjačky. Bonusom charakteru SUV má byť vyšší posed ako v bežných autách, čo prinesie lepší výhľad. Základom štúdie je platforma MEB, na ktorej sme už videli niekoľko konceptov Volkswagenu a ktorá poslúži aj prvému sériovému elektromobilu Škody.

Ten je plánovaný na rok 2020. Je však možné, že dizajn konceptu zároveň naznačí aj podobu očakávanej kupé verzie Kodiaqu, ktorá zamieri práve do Číny.
Škoda Vision E Concept - 2017
Škoda Vision E Concept - 2017
+11Škoda Vision E Concept - 2017

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Škoda Auto #elektromobil #Škoda #Concept #koncept #autosalón Šanghaj 2017 #Škoda Vision E
Články podľa značiek