Škoda Vision E: Elektrický koncept odhalil interiér. Vládne displejmi

Premiéra štúdie elektromobilu Škoda Vision E s autonómnym riadením je za rohom. Predstaví sa v Šanghaji ešte tento mesiac. Po prvých skiciach interiéru nás preto necháva automobilka nahliadnuť do kabíny. Vládnu v ňom displeje.

07.04.2017 16:00
debata
Okrem centrálneho displeja bude mať vlastnú... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision E Concept - 2017 Okrem centrálneho displeja bude mať vlastnú obrazovku každý z cestujúcich. V režime autonómnej jazdy sa volant pritiahne k palubnej doske a uvoľní priestor na relax.

O premiére koncepčného elektromobilu Škoda Vision E, ktorý predpovedá príchod prvého sériového elektromobilu značky, vieme už nejaký ten týždeň. Automobilka však zatiaľ ukázala len skice exteriéru. Teraz odhaľuje o čosi viac, aj keď opäť nejde o fotografie reálnej štúdie. No prostredníctvom skíc môžeme už aspoň nahliadnuť aj do kabíny. Ekologické SUV, ktoré bude poháňať dvojica elektromotorov s výkonom 225 kW a ktoré by malo absolvovať na jedno nabitie 500 km, dostane interiér, ktorý nemá so jej súčasnou produkciou Škody nič spoločné.

Interiér konceptu Vision E má len štyri... Foto: Škoda-Auto
Škoda Vision E Concept - 2017 Interiér konceptu Vision E má len štyri sedadlá. Pri otvorení dverí sa natočia o 20 stupňov, aby uľahčili nastupovanie alebo vystupovanie.

Automobilka sľubuje veľkorysý priestor. Ale len pre štyroch cestujúcich, ktorí budú sedieť v samostatných sedadlách. Pre lepšie nastupovanie sa pri otvorení dverí natočia o 20 stupňov. A keďže automobilka prezradila, že Vision E dostane aj systém autopilota, počíta v režime autonómnej jazdy s komfortným usporiadaním. Napríklad sklopením operadiel na relax a zasunutím volantu do palubnej dosky. Tá je osadená výlučne displejmi. Centrálny slúži všetkým cestujúcim. Zobrazujú sa na ňom dôležité informácie a tiež funkcie služieb Škoda Connect.

Okrem toho majú vodič a spolujazdec pred sebou vlastné displeje. A to isté platí pre zadných cestujúcich s displejmi v opierkach hláv predných sedadiel. Každý člen posádky sa tak môže venovať svojim záľubám. A nemusí sa báť nai vybitiu svojho telefónu. Vo dverách sú až štyri indukčné nabíjačky. Bonusom charakteru SUV má byť vyšší posed ako v bežných autách, čo prinesie lepší výhľad. Základom štúdie je platforma MEB, na ktorej sme už videli niekoľko konceptov Volkswagenu a ktorá poslúži aj prvému sériovému elektromobilu Ško­dy.

Ten je plánovaný na rok 2020. Je však možné, že dizajn konceptu zároveň naznačí aj podobu očakávanej kupé verzie Kodiaqu, ktorá zamieri práve do Číny.
Škoda Vision E Concept - 2017
Škoda Vision E Concept - 2017
+11Škoda Vision E Concept - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Škoda #Concept #koncept #Škoda-Auto #autosalón Šanghaj 2017 #Škoda Vision E
Články podľa značiek