Autosalón Bratislava 2017: Toto je TOP 30 premiér priamo z Incheby

Dnes otvára brány pre verejnosť 27. ročník bratislavského autosalónu. My sme však nahliadli do hál výstaviska v Inchebe už včera, počas novinárskeho dňa. Vybrali sme pre vás najzaujímavejšie novinky. A nie je ich veru málo.

26.04.2017 00:00
debata
Tento rok je v Inchebe poriadne „horúco“.... Foto: Ľuboš Pilc
Autosalón Bratislava - 2017 Tento rok je v Inchebe poriadne „horúco“. Slovenskú premiéru tu má až 83 noviniek. Z toho dve sú stredoeurópske a jedna európska. Líder trhu, automobilka Škoda, predstavuje až sedem noviniek. Medzi nimi aj tento Kodiaq Scout.
Už dávno nemala bratislavská výstava áut takú silu ako práve teraz. V halách Incheby môžete vidieť množstvo noviniek, ktoré mali svetový debut len tento rok, napríklad v marci v Ženeve, alebo v januári v Detroite. A dokonca aj jednu európsku premiéru, pretože inovovaný Mercedes-Benz triedy S debutoval len pred pár dňami v Šanghaji. Jednoducho, bratislavskému salónu fúka do plachiet dobrý termín aj rastúci európsky automobilový trh, vrátane toho slovenského. Incheba uvádza ž 83 automobilových premiér. A nie je ďaleko od pravdy.

Určite je ich tu viac ako napríklad na podobne regionálnej januárovej motoršou vo Viedni. Autosalón potrvá do nedele 30. apríla. Okrem hlavnej prehliadky prebieha aj Exclusive Salón, teda výstava luxusných áut značiek Aston Martin, Bentley, Lamborghini, Maserati, McLaren či Rolls-Royce. Po prvýkrát dostanú v Inchebe priestor deti. Mini autosalón prinesie testovacie jazdy na elektrických autíčkach. Testovacie jazdy sú pripravené aj pre dospelých. Vyskúšať bude možné najnovšie Citroëny, Fiaty, Hondy, Hyundaie, Mini, Nissany, Peugeoty a Opely. Chýbať nebude ani prehliadka veteránov a v nedeľu tradičné otvorenie tuningovej sezóny.

Alfa Romeo Stelvio

Prvé SUV v storočnej histórii značky je postavené na platforme novej Giulie, na rozdiel od nej bude však štandardne štvorkolkou. Patrí ku kompaktnejším predstaviteľom triedy. Na dĺžku má 4 680 mm a dizajnom pripomína skôr zvýšený hatchback než pravé SUV. Najvýkonnejšia verzia Quadrifoglio Verde s „nadupaným“ 2,9-litrovým 6-valcom má výkon 375 kW a 8-stupňový automat ZF. V režime Race zvládne Stelvio šprint na stovku za úžasných 3,9 sekundy. Neskôr pribudne aj 4-valec 2,0 MultiAir (206 kW) a naftové motory 2,2d (110, 132 kW).

Alfa Romeo Stelvio Foto: Tomáš Andrejčák
Alfa Romeo Stelvio Alfa Romeo Stelvio

Audi Q5

Najstarší člen rodiny ingolstadtských SUV dostal náhradníka. Dizajnovo nijako nevybočuje z trendu naznačeného novým Audi Q2 a Q7. V porovnaní s minulosťou je novinka postavená na platforme MLB väčšia. Na dĺžku má 4 660, na šírku 1 890 a na výšku 1 660 mm. Napriek tomu je ľahšia o 90 kg. Interiér je priestrannejší a ponúka virtuálny prístrojový panel s 12,3-palcovým monitorom. Do kufra možno naložiť 550 až 610 litrov batožín. Pod kapotou nájdeme minimálne 2-litrové motory TDI a TFSI s výkonom o 110 do 210 kW. To je asi o 20 kW viac ako v minulosti. Pohon oboch náprav zabezpečuje systém Quattro ultra. Novinkou je príplatkové pneumatické odpruženie.

Audi Q5 Foto: Tomáš Andrejčák
Audi Q5 Audi Q5

BMW 5 Touring

Ani nie pol roka po premiére novej generácie BMW 5, postavenej na platforme CLAR, prišlo na rad kombi Touring. V porovnaní s minulosťou narástla praktickejšia verzia o 36 na 4 943 mm. Dostupná bude aj v líniách Sport Line, Luxury Line a s M Sport paketom. Pod zadným vekom so samostatne otvárateľným oknom pribudlo medzigeneračne len 10 litrov. Objem po plató je 570 litrov a po sklopení elektricky ovládaných operadiel celkových 1 700. Na vyššie zaťaženie je nové kombi pripravené pneumatickým odpružením zadnej nápravy. Ponuka motorov je zhodná so sedanom. Štvorvalce a 6-valce majú výkon od 140 do 250 kW.

BMW 5 Touring Foto: Tomáš Andrejčák
BMW 5 Touring BMW 5 Touring

Citroën C-Elysée

Po štyroch rokoch produkcie zmodernizoval Citroën svoj cenovo orientovaný sedan. V rámci faceliftu dostal úplne novú prednú masku a väčšie svetlá. Nový je aj nárazník s horizontálnymi lamelami pre prívod chladiaceho vzduchu a denné LED svetlá. Všetky tieto zmeny majú za cieľ zakryť lowcostové DNA. Prospejú aj nové zadné svetlá s 3D efektom, 16-palcové hliníkové disky San Diego. Interiér sa môže pochváliť 7-palcovou dotykovou obrazovkou. Pod kapotou ostávajú pôvodné motory – atmosférický 3-valec 1,2 Pure Tech (60 kW) , 4-valec 1,6 VTi 115 (85 kW) a diesely 1,6 BlueHDi ( 66,73 kW).

Citroën C-Elysée Foto: Tomáš Andrejčák
Citroën C-Elysée Citroën C-Elysée

Dacia Logan MCV Outdoor Stepway

Dacia zmodernizovala celý modelový rad Logan a Sandero. Facelift sprevádzala ponuka nového trojvalca 1,0 SCe (55 kW). To je však už dobre známe. Skutočnou novinkou je tak až outdoorovo ladené kombi Logan MCV Stepway. Má plastovú ochranu spodných partií karosérie, lemy blatníkov, robustnú masku inšpirovanú Dusterom, a najmä podvozok zvýšený až o 50 mm na konečných 174 mm. V kufri ostáva pôvodných 573 litrov pre batožinu. V sérii dostanú zákazníci navigáciu Media Nav či hill-holder. Pod kapotou je na výber z preplňovaného 3-valca 0,9 TCe (66 kW) alebo dieselu 1,5 dCi (66 kW).

Dacia Logan MCV Stepway Foto: Tomáš Andrejčák
Dacia Logan MCV Stepway Dacia Logan MCV Stepway

Fiat Tipo SW

Po sedane a hatchbacku prichádza Fiat s kombi verziou nového Tipa. SW pridáva do dĺžky 200 mm, čím narástlo na konečných 4 570 mm. Pod zadné veko sa tak zmestí až 550 litrov batožín. Variabilitu dopĺňa dvojitá podlaha. Základom ponuky motorov je 4-valec 1,4 16v (70 kW), nad ktorým stojí motor 1,6 16v E.torQ (81 kW). Najvýkonnejšou benzínovou jednotkou je preplňovaná jednaštvorka 1,4 T-Jet (88 kW). Tento motor môže byť k dispozícii aj vo verzii pre spaľovanie LPG. A potom je tu dvojica dieselov 1,3 MultiJet II (70 kW) a 1,6 MultiJet II (88 kW).

Fiat Tipo SW Foto: Tomáš Andrejčák
Fiat Tipo SW Fiat Tipo SW

Ford Fiesta ST

Nová Fiesta prichádza takmer po deviatich rokoch. Preto neprekvapí, že bude väčšia, priestrannejšia a ľahšia. Do dĺžky pribudlo až 71 mm a do šírky 12. Novinkou sú zadné horizontálne svetlá. Na zadných sedadlách pribudlo 16 mm pre kolená. Interiér bude ťažiť z multimediálneho rozhranie Sync 3 s 8-palcovým displejom. Pod kapotou sa objaví inovovaný 3-valec 1,0 EcoBoost a tiež diesel 1,5 TDCi. Výkon bude siahať od 74 do 103 kW. Ponuka sa rozrastie o luxusnú verziu Vignale, outdoorovo ladenú Fiestu Active so zvýšeným podvozkom a tiež o Fiestu ST-line. Neskôr dorazí ostrá Fiesta ST s preplňovaným 3-valcom 1,5 EcoBoost s výkonom až 147 kW.

Ford Fiesta Foto: Tomáš Andrejčák
Ford Fiesta Ford Fiesta

Hyundai i30 kombi

Po hatchbacku celkom novej generácie i30 prichádza Hyundai do s kombi. A dal si na ňom záležať. Zadná časť má totiž nezvyčajne splývavé línie evokujúce triedu Shooting Brake. Rázvor náprav s hodnotou 2 650 mm sa síce nemenil, ale do dĺžky pribudlo až o 245 mm (4 585 mm). Najväčším prekvapením je objem kufra. Napriek športovej siluete tu totiž nájdete 602 litrov, čo o 74 l viac ako v minulosti. Po sklopení operadiel to môže byť až 1 165 litrov. Variabilitu zlepšuje dvojitá podlaha. K dispozícii sú tri benzínové a dva naftové agregáty vrátane 3-valca 1,0 T-GDi s výkonom od 74 do 103 kW.

Hyundai i30 Kombi Foto: Tomáš Andrejčák
Hyundai i30 Kombi Hyundai i30 Kombi

Honda Civic Sedan

Desiata generácia Civicu mení tento model na nepoznanie. Uberá z futurizmu, no zato pridáva na rozmeroch. Nový európsky hatchback je dlhý 4 497 mm, čo znamená, že je až o 130 mm dlhší ako v minulosti. Rázvor náprav vzrástol o 30 mm na konečných 2 700. Pritom je o 16 kg ľahší a o 52 % tuhší. Dobrou správou je nezávislé zavesenie zadných kolies. Najväčšou novinkou však je, že sa po dlhých rokoch vracia do Európy aj ako sedan. Ten je ešte 130 mm dlhší a pod zadným vekom skrýva kufor s objemom 519 l. Na pohon slúžia už len preplňované benzínové motory – slabší 3-valec 1,0 VTEC Turbo (94 kW) a silnejší 4-valec 1,5 VTEC Turbo (132 kW). Oba s manuálom alebo kontinuálnou prevodovkou CVT.

Honda Civic Sedan Foto: Tomáš Andrejčák
Honda Civic Sedan Honda Civic Sedan

Kia Rio

Nové Rio sa opäť rodilo v Európe. Je o 15 mm dlhšie (4 065 mm) a o 5 mm širšie (1 725 mm), ale zároveň o 5 mm nižšie (1 450 mm). Rázvor náprav narástol o 10 mm na konečných 2 580 mm. Zaujme dlhšou kapotou a kolmejším zadným stĺpikom. Interiér ponúka viac miesta, kvalitnejšie materiály a multimediálne rozhranie HMI, kompatibilné so smartfónmi. Do kufra naložíte vynikajúcich 325 litrov batožín (+ 35). Atmosférické agregáty 1,25 MPI (62 kW) a 1,4 MPI (73 kW) doplní nový preplňovaný 3-valec 1,0 T-GDI (73, 88 kW). Naftu zastúpi 4-valec 1,4 CRDi (52, 66 kW). Dvojspojková prevodovka 7DCT zatiaľ nie je v ponuke.

Kia Rio Foto: Tomáš Andrejčák
Kia Rio Kia Rio

Lada Vesta

Nová ruská nádej, sedan Lada Vesta, dorazila nakoniec aj do Európy. Aby sa jej to podarilo, musela dostať ABS, dva airbagy, a najmä motor splňujúci emisnú normu Euro 6. Tejto úlohy sa zhostil atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra s výkonom 78 kW. Sedan s rázvorom 2 635 mm a dlhý 4 410 mm dosahuje maximálnu rýchlosť 178 km/h a na stovku zrýchľuje za 11,8 sekundy. Spotreba sa má pohybovať na úrovni šiestich litrov. K dispozícii bude aj robotizovaná 5-stupňová prevodovka, dažďový a svetelný senzor, klimatizácia či elektrické ovládanie okien. Neskôr sa má objaviť tempomat a navigácia.

Lada Vesta Foto: Tomáš Andrejčák
Lada Vesta Lada Vesta

Range Rover Velar

Velar vyplní obrovskú medzeru medzi malým Evoque a Range Roverom Sport. Využije platformu iQ(Al) s rázvorom 2 874 mm, spoločnú s Jaguarom F-Pace. Prekonáva ho však komfortom, výkonmi aj terénnymi schopnosťami. Nádherný dizajn 4 803 mm dlhého SUV okorení dvojfarebný lak. V interiéri debutuje rozhranie Touch ProDuo s dvoma 10-palcovými monitormi, cez ktoré sa ovláda aj systém Terrain Response 2. V teréne využije Velar sériovú štvorkolku, aktívny diferenciál či pneumatické odpruženie schopné zväčšiť svetlú výšku na 251 mm. Na trh dorazí s piatimi motormi s výkonom od 132 do 280 kW a 8-stupňovými automatickými prevodovkami.

Range Rover Velar Foto: Tomáš Andrejčák
Range Rover Velar Range Rover Velar

Land Rover Discovery

Terénna klasika mení charakter. Nové Discovery dostalo samonosnú hliníkovú karosériu namiesto rámu, prišlo o hranaté tvary aj zadné rezervné koleso. Dizajnovo vychádza zo staršieho Discovery Sport. Medzigeneračne schudlo o neuveriteľných 500 kg a pritom je väčšie. V dĺžke pribudlo 140 mm (4 970 mm) a na rázvore 40 mm (2 923 mm). Napriek civilnejšiemu vzhľadu sa terénu nebojí. Svedčí o tom svetlá výška až 283 mm a brodivosť až 900 mm! Mimo asfaltu pomáha štvorkolka Terrain Response, redukčná prevodovka aj adaptívny podvozok. Sedemmiestne SUV dorazí s naftovými motormi 2,0 td4 Ingenium (132 kW), Sd4 (176 kW) a 6-valcom Td6 (190 kW). Benzín zastúpi trojlitrový 6-valec Si6 (250 kW).

Land Rover Discovery Foto: Tomáš Andrejčák
Land Rover Discovery Land Rover Discovery

Lexus LS

Piata generácia vlajkovej lode Lexusu. Rodila sa na čistom hárku papiera. Karoséria s dĺžkou 5 230 mm má nádherné tvary a po prvý raz tretie bočné okná. Rázvor náprav sa natiahol až o 330 mm na konečných 3 125. Napriek tomu bude Lexus LS o 90 kg ľahší. Interiér ponúka podstatne viac miesta, najmä na zadných sedadlách, ktoré môžu byť ventilované a masážne. Palubnej doske dominuje rekordný 24-palcový displej. Pod kapotou sa udiala revolúcia. Premiéru tu má nový 3,5-litrový dvakrát preplňovaný 6-valec s výkonom 310 kW, 10-stupňová prevodovka a pohon 4×4. Nechýba ani hybrid LS 500h s výkonom 264 kW.

Lexus LS Foto: Tomáš Andrejčák
Lexus LS Lexus LS

Maserati Levante

Veľké, agresívne pôsobiace SUV s trojzubcom a bezrámovou konštrukciou okien útočí na BMW X6 či Mercedes-Benz GLE Coupé. Levante má koeficient odporu vzduchu Cx 0,31, čo je jedna z najlepších hodnôt v triede. Kvalitu jazdných vlastností zabezpečuje rozdelenie hmotnosti medzi nápravy v pomere 50 : 50 aj pneumatický podvozok. Základom bude diesel 3,0 V6 od VM Motory (202, 250 kW). Benzínovú ponuku zastupujú preplňované 6-valce 3,0 V6 (257, 321 kW) a dva 8-valce, z ktorých silnejší má až 412 kW. Hnací moment motorov spracováva špeciálne upravený 8-stupňový automat ZF z Ghibli.

Maserati Levante Foto: Tomáš Andrejčák
Maserati Levante Maserati Levante

Mazda CX-5

SUV CX-5 z roku 2011 bolo prvým modelom využívajúcim úsporné technológie SkyActiv a štylistický jazyk Kodo. Druhá generácia pokračuje v jeho stopách, prináša však dynamickejší dizajn. Pri zachovaní rázvoru 2 700 mm je novinka o 5 mm kratšia a o 10 širšia. Interiér má palubnú dosku so 7-palcovým rozhraním MZD. Pod kapotou zostáva CX-5 verné atmosférickým agregátom. K dispozícii sú 4-valce 2,0 a 2,5 SkyActiv-G a diesel 2,2 SkyActiv-D. Spolupracovať majú so 6-stupňovými manuálnymi a automatickými prevodovkami, prípadne pohonom oboch náprav. Stabilite pomáha systém G-Vectoring, znižujúci krútiaci moment v zákrutách.

Mazda CX-5 Foto: Tomáš Andrejčák
Mazda CX-5 Mazda CX-5

Mercedes-Benz S

Vynovená trieda S debutovala len pred pár dňami v Šanghaji a už ju máme v Bratislave. Dizajnové zmeny možno označiť za retuše, zato pod kapotou so objavuje úplne nový naftový radový 6-valec pre S 350d (210) a S 400d (250 kW), ako aj 4-litrový 8-valec pre S 560 4Matic (345 kW). Na palube pribudol systém Energizer, ktorý harmonizuje činnosť klimatizácie, ambientného osvetlenia či masážnych systémov v šiestich módoch. Asistenčné systémy doplnil tempomat s automatickou reguláciou rýchlosti či poloautonómne riadenie zvládajúce predbiehacie manévre. Adaptívny podvozok dostal funkciu Curve, redukujúcu náklony karosérie.

Mercedes-Benz S Foto: Tomáš Andrejčák
Mercedes-Benz S Mercedes-Benz S

Mini Countryman

V rozmeroch zlomilo britské SUV všetky doterajšie rekordy Mini. Karoséria narástla medzigeneračne až o 20 cm na konečných 4 310 mm. Rázvor sa natiahol na 2 670 mm. Takže tu máme najväčšie Mini všetkých čias. Z toho profituje aj priestrannejšia kabína a kufor s objemom až 450 litrov, čo je až o 100 viac. Nové usporiadanie prístrojov prinieslo analógové ukazovatele pred vodiča. Kruhový prístroj v centre palubnej dosky s 8,8-palcovou obrazovkou má funkciu rozhrania. Po prvý raz je ovládané dotykom. Kariéru štartuje Countryman dvoma benzínovými a dvoma naftovými motormi Twin Power turbo vrátane 1,5-litrového 3-valca. Výkon siaha od 100 do 141 kW.

Mini Countryman Foto: Tomáš Andrejčák
Mini Countryman Mini Countryman

Nissan Micra

Z Micry sa stáva opäť imidžové mestské auto. Piata generácia prichádza totiž s výrazne športovým dizajnom, „plávajúcou“ strechou, kamuflovanými kľučkami dverí až 125 variantmi individualizácie pomocou farieb karosérie, kolies a doplnkov. Micra je väčšia zvonka aj zvnútra. Štandardom má byť 7-palcový dotykový displej rozhrania kompatibilného so smartfónmi. Pod kapotou nájdeme motory Renaultu – 3-valec 0,9 TCe a diesel 1,5 dCi, oba s výkonom 66 kW. Micra môže počítať s autonómnymi brzdami, výstrahou pred kolíziou, monitorovaním jazdných prúdov či adaptívnymi svetlami. Francúzsky „závan“ cítiť aj z príplatkovej aparatúry Bose, opäť z Clia.

Nissan Micra Foto: Tomáš Andrejčák
Nissan Micra Nissan Micra

Opel Crossland X

Nový crossover Opela sa postaví pod úspešnú Mokku X. Prekážať by si nemali, hoci na dĺžku stráca novinka len 70 mm (4 210 mm). Nepočíta totiž s pohonom oboch náprav. Skôr sa sústreďuje na variabilitu interiéru a veľký kufor s objemom 410 litrov. To je viac, než zvláda Mokka X. Sedadlá v druhom rade sú posuvné, takže kufor môže vzrásť o ďalších 110 litrov. Palubná doska s 8-palcovým rozhraním IntelliLink pripomína Astru. Na palube sú autonómne brzdy a ďalšie asistenčné systémy. Novinka vznikla v spolupráci s koncernom PSA, takže neprekvapí, že využíva 3-valcové motory 1,2 PureTech či diesel 1,6 HDi.

Opel Crossland X Foto: Tomáš Andrejčák
Opel Crossland X Opel Crossland X

Opel Insignia

Opel prichádza po dlhých ôsmich rokoch s novou vlajkovou loďou Insignia. Dal si na nej záležať. Novinka má siluetu kupé, takže prívlastok Grand Sport jej rozhodne svedčí. Dĺžka síce ostala na pôvodných 4 830 milimetroch, no na rázvore ich pribudlo až 92. Odpor vzduchu klesol na Cd 0,26 a hmotnosť až o neuveriteľných 170 kg. Kabína ponúkne viac priestoru. Novinkou sú svetlá Matrix LED so 16 diódami. V kufri nájdeme 490 litrov. Pod kapotou pracujú preplňované 4-valce 1,5 EcoTec a 2,0 EcoTec. Diesely zastúpia motory 1,6 CDTi a 2,0 CDTi, vybavené jedným alebo dvoma turbami. V ponuke nebude chýbať 8-stupňový automat ani pohon 4×4. A v Bratislave pribalil Opel aj verziu kombi Sport Tourer.

Opel Insignia Sports Tourer Foto: Tomáš Andrejčák
Opel Insignia Sports Tourer Opel Insignia Sports Tourer

Peugeot 5008

Úradujúce európske auto roka Peugeot 3008 dostalo väčšieho súrodenca. V porovnaní s ním je nový Peugeot 5008 o 190 mm dlhší (4 640 mm), pričom jeho rázvor vzrástol na 2 840 mm (+165 mm). Vďaka tomu ponúkne novinka až tri rady sedadiel a v 5-miestnom usporiadaní kufor s objemom až 780 litrov. Interiér prináša druhú generáciu i-Cockpitu, čo znamená virtuálny prístrojový panel pod čelným oknom a malý nízko usadený volant. Ponuka motorov siaha od 3-valca 1,2 Pure Tech (96 kW) cez 4-valec 1,6 THP (121 kW) až po diesely 1,6 BlueHDi (77, 88 kW) a 2,0 BlueHDi (110, 132 kW). S pohonom 4×4 Peugeot 5008 nepočíta.

Peugeot 5008 Foto: Tomáš Andrejčák
Peugeot 5008 Peugeot 5008

Renault Captur

Po štyroch rokoch tu máme facelift veľmi úspešného crossoveru Captur. Dostal nové nárazníky a masku, ktorou sa snaží priblížiť väčšiemu Kadjaru. Svetlá môžu byť vybavené technológiou LED Pure Vision a céčkovou grafikou denných diód. V palete farieb pribudli odtiene oranžová Atacama a modrá Ocean. Nové sú aj 16– a 17-palcové disky Emotion a Explore. Interiér možno osviežiť piatimi farebnými paketmi. Pod kapotou ostávajú pôvodné motory od trojvalca 0,9 TCe a štvorvalca 1,2 TCe až po diesel 1,5 dCi s výkonom od 66 do 88 kW.

Renault Captur Foto: Tomáš Andrejčák
Renault Captur Renault Captur

Suzuki Swift

Swift je postavený na novej platforme Heartect. Aj vďaka nej „schudol“ o 120 kg. Na dĺžke síce ubudlo 10 mm (3 840 mm), ale rázvor (2 450 mm) narástol o rovných 20. Kabína ponúka viac miesta a o 44 litrov väčší kufor ( 254 l). Dynamickejší dizajn s veľkou maskou a „plávajúcou“ strechou dopĺňajú príplatkové full-LED svetlá. Multimediálne rozhranie používa 7-palcovú obrazovku. Diesel už pod kapotou nenájdete. Benzínový 3-valec 1,0 BoosterJet a 4-valec 1,2 DuelJet totiž doplní mikrohybrid SHVSA kombinovaný s oboma motormi a prevodovkou CVT. Pre 1,0 BoosterJet je pripravený aj 6-stupňový automat. Raritou sa je pohon oboch náprav AllGrip.

Suzuki Swift Foto: Tomáš Andrejčák
Suzuki Swift Suzuki Swift

Suzuki Ignis

Ignis oživuje spomienky na rovnomenný model, ktorý sa z ponuky vytratil pred ôsmimi rokmi. Subkompakt s dĺžkou iba 3 700 mm má svieži dizajn s nádychom triedy SUV. Tomu zodpovedá aj nadštandardná svetlá výška 160 mm. Napriek krátkemu rázvoru len 2 435 mm ponúka slušný vnútorný priestor. Kufor možno variovať vďaka posuvnej zadnej lavici. Nájdeme tu aj dotykové rozhranie. O pohon sa stará atmosférický 4-valec 1,2 DuelJet (66 kW) spojený s 5-stupňovou manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou. Verzia SHVS s rekuperáciou brzdnej energie má spotrebu pod päť litrov. Najväčšou bombou Ignisu je príplatková štvorkolka AllGrip.

Suzuki Ignis Foto: Tomáš Andrejčák
Suzuki Ignis Suzuki Ignis

Škoda Octavia RS

Spolu s modernizovanou "švorkolkou“ Octaviou prichádza aj jej športová verzia RS. Výkonom sa dotiahla na pôvodne najvýkonnejšiu limitovanú edíciu RS 230, ktorá ponúkala o desať koní viac než RS. Takže 230 koní, respektíve 169 kW a 350 Nm z preplňovaného 4-valca 2,0 TSI je teraz štandardom. To znamená v kombinácii so 6-stupňovým manuálom zrýchlenie na stovku za 6,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h. Voliť môžete aj 6-stupňovú prevodovku DSG. Nechýba ani naftová Octavia RS TDI s dvojlitrom naladeným na 135 kW a 380 Nm. Stovku zvláda za 7,9 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 232 km/h. Octavia RS bude opäť dostupná s oboma karosériami, teda aj ako praktické kombi.

Ford Fiesta Foto: Tomáš Andrejčák
Ford Fiesta Ford Fiesta

Škoda Kodiaq Scout

Prvé veľké SUV z Boleslavi sa predstavuje vo svojej outdoorovej verzii Scout. V porovnaní s bežným Kodiaqom má o 7 mm väčšiu svetlú výšku, štandardný pohon 4×4 a paket pre zlé cesty, ktorý zahŕňa prídavný kryt motora či palivových a brzdových rozvodov podvozku. V sérii je aj systém Off-road Asist, ktorý umožní ABS a protipreklzovému systém väčšiu úroveň sklzu kolies. Ďalšími pomocníkmi sú Hill-Descent Control, teda kontrola zjazdu, a Hill-Holder pre ľahší rozjazd v stúpaní. Navonok deklaruje Scout dobrodružnú povahu lepšie chráneným podvozkom, 19-palcovými diskami a LED reflektormi. Vyberať možno z motorov 1,4 TSI (110 kW), 2,0 TSI (132 kW) a 2,0 TDI (110, 140 kW).

Autosalón Bratislava - 2017 Foto: Ľuboš Pilc
Autosalón Bratislava - 2017 Autosalón Bratislava - 2017

Toyota Yaris

Malý Yaris podstúpil už druhý facelift. Nejde len o retuše. Prináša totiž až 900 inovácií. Nové sú nárazníky, kapota aj svetlá, tie zadné dokonca delené. Na výber sú 15– a 16-palcové disky a nové laky Hydro Blue či Tokyo Red a tiež dvojfarebné lakovanie karosérie. Interiér prináša prepracovaný prístrojový panel so 4,2-palcovým farebným displejom a modrým podsvietením. Toyota sľubuje menej vibrácií a vyšší akustický komfort, najmä hybridu. Najväčšou bombou je nový 4-valec 1,5 VVT-iE (82 kW), nahrádzajúci motor 1,33 VVT-i. Je schopný pracovať v Atkinsonovom cykle a spotrebuje o 12 % menej paliva, teda asi 4,8 litra benzínu na 100 km.

Toyta Yaris Foto: Tomáš Andrejčák
Toyta Yaris Toyta Yaris

Toyota Prius Plug-in

Tak ako v minulosti dostane nový Prius aj plug-in hybridnú verziu. Tentoraz však odlišnú nielen technikou, ale aj dizajnom. Rozsah exteriérových zmien naozaj prekvapuje. Má napríklad úplne novú prednú časť evokujúcu vodíkový Mirai. Hybridná sústava Priusu Plug-in preberá hybridnú sústavu z Priusu, čo znamená 4-valec 1,8 VVT-i pracujúci v Atkinsonovom cykle a elektromotor spojený cez planétovú prevodovku. Celkový výkon je 90 kW. Líši sa však li-ion akumulátormi s kapacitou 8,8 kWh, ktoré umožňujú čisto elektrický dojazd 50 km. Priemerná spotreba by tak mala klesnúť na jeden liter benzínu na 100 km, aspoň na papieri.

Toyota Prius Plug-in Foto: Tomáš Andrejčák
Toyota Prius Plug-in Toyota Prius Plug-in

Volkswagen Arteon

Nový Arteon nahrádza Volkswagen CC. Postavený je na platforme MQB s rázvorom 2 841 mm, čo je na chlp presne so Škodou Superb. Expresívne línie presahujú na dĺžku Passat o 94 mm, zároveň je však Arteon o 28 mm nižší. Okná dverí majú bezrámovú konštrukciu. Interiér vychádza z Passatu, pridáva však 9,2-palcové rozhranie ovládané gestami. Pod zadné veko sa zmestí 563 až 1 557 litrov batožín. Pod kapotou sa objaví úplne nový motor 1,5 TSI Evo (110 kW), nad ním 2,0 TSI (140 kW, 206 kW). Naftové motory zastúpi agregát 2,0 TDI (110, 140, 176 kW). Voliť môžete 7-stupňové prevodovky DSG aj pohon oboch náprav 4Motion.

VW Arteon Foto: Tomáš Andrejčák
VW Arteon VW Arteon

Volkswagen Golf

Vynovený európsky bestseller dostal nové nárazníky, full-LEd svetlá a menila sa aj grafika zadných svetiel. Radar adaptívneho tempomatu sa schoval pod logo VW. Interiér sa drží zabehnutej schémy, ale namiesto klasických prístrojov ponúkne 12,3-palcový virtuálny Active Info Display a 9,2-palcové dotykové rozhranie ovládané gestami. Asistenčné systémy doplní poloautomatické riadenie Traffic Jam Assist. Pod kapotou je hlavnou novinkou benzínový 4-valec 1,5 TSI Evo pracujúci v Atkinsonovom cykle s výkonom 96 alebo 110 kW. Vďaka vypínaniu valcov a štart-stop systému má spotrebovať len 4,9 litra benzínu.

VW Golf Foto: Tomáš Andrejčák
VW Golf VW Golf

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón Bratislava 2017
Články podľa značiek