Je to sen výrobcov pneumatík. Plášť, ktorý by nepoznal defekt. Jednoducho preto, že nebude využívať stlačený vzduch. Samozrejme, myšlienka pneumatík „airless“ nie je nová. O takúto konštrukciu sa pokúšajú mnohé spoločnosti niekoľko rokov. Napríklad Michelin pod názvom Tweel NPT (Non-Pneumatic Tires) alebo Hankook pod názvom iFlex. V roku 2011 pridala svoj diel aj spoločnosť Bridgestone, ktorá tvrdila, že má technológiu NPT zvládnutú. Zatiaľ sa však takéto plášte do sériovej výroby nedostali.
A vyzerá to tak, že sa tak v najbližšej dobe ani nestane. Aspoň čo sa týka áut. Najnovšia správa o pneumatikách bez vzduchu sa totiž týka bicyklov. Stojí za ňou opäť Bridgestone. Oznámil, že do dvoch rokov dá na trh cyklistický plášť Air Free. Systém bude pozostávať z disku, na ktorom bude umiestnená samotná pneumatika. Behúň s diskom prepoja špeciálne tvarované lamely z termoplastickej živice. Práve tie sa postarajú o nosnú funkciu a pruženie, ktorú má pri klasickom plášti na starosti stlačený vzduch.
Zatiaľ však ide stále o koncept, takže až čas ukáže, či svoj sľub Bridgestone splní a či bude o takúto pneumatiku na trhu vôbec záujem. Okrem imunity voči defektu a odstránenia nutnosti pneumatiku nafukovať, nebude mať pravdepodobne žiadne extra výhody. Navyše možno očakávať v porovnaní s klasickým plášťom vyššiu hmotnosť a vyššiu cenu. Okrem toho si nová pneumatika vyžiada aj isté zmeny v konštrukcii samotných bicyklov. Preto je koncept Bridgeston Air Free dielom divízie Bridgestone Cycle.