Tesla: Elektrický ťahač predstavia v septembri. Konkurenti nemajú šancu

Elon Musk plánuje rozšíriť portfólio Tesly o batériami poháňaný kamión. Na svete je prvá snímka. Má jazdiť ako športové kupé.

04.05.2017 19:00
debata (3)
Toto je zatiaľ jediná snímka nového... Foto: Tesla
Tesla Semi - elektrický kamión Toto je zatiaľ jediná snímka nového elektrického ťahača Tesly. Ako vidieť, zakladať si bude najmä na aerodynamike. Elektromotory v jeho útrobách majú krútiacim momentom zatieniť všetku konkurenciu.
Tesla momentálne bojuje s úlohou nábehu výroby svojho prvého masového elektromobilu Tesly 3. Aby to stihla do plánovaného júlového termínu, rozhodla sa vynechať fázu cestných testov. Všetko vraj zvláda v laboratóriu. Takže v Palo Alto majú plné ruky práce. Napokon od novinky s cenou 35 000 dolárov v mnohom závisí osud automobilky, ktorá sa napriek veľkej popularite a zvyšujúcej produkcii topí už 14 rokov v červených číslach. To však šéfovi Elonovi Muskovi nebráni v ďalších víziách.

Už vlani v lete naznačil, že portfólio firmy plánuje rozšíriť o elektrický ťahač. Tesla by tak vstúpila v USA na trh úžitkových automobilov. A to tej najvyššej triedy. Má ísť totiž o súpravu s najvyššou povolenou hmotnosťou 36,3 tony. Odvtedy práce pokročili, pretože na nedávnej vedeckej konferencii TED firma oznámila, že svoje dielo ukáže v septembri, teda za pol roka. Prvý prototyp už jazdí. Žiadne bližšie informácie však Tesla nezverejnila. Vystačiť si musíme so snímkou, ktorá veľa nenapovie. Zato sme sa dozvedeli že parametrami Tesla „Semi“ zatieni všetkých konkurentov.

Dominovať má najmä obrovským krútiacim momentom, na ktorý nemá šancu žiaden klasický ťahač so vznetovým motorom. Musk trvdí, že novinka bude schopná ťahať naložených naftových súperov hore kopcom a zrýchľovať ako športové kupé. Vychádza to už z prirodzených vlastností elektromotorov, ktoré sa nebránia otáčkam a maximum krútiaceho momentu ponúkajú prakticky okamžite. Zaujímavé však bude sledovať skôr to, ako Tesla vyrieši dojazd a nabíjanie. Veď kamióny potrebujú na rozdiel od osobných áut absolvovať denne stovky kilometrov.

Pochopiteľne, do veľkého nákladiaku sa zmestí viac batérií, lenže ich váha zníži užitočnú hmotnosť. To je len jedna z nevýhod. Ďalšou je, že keď bude stáť kamión s obrovskou elektrickou kapacitou akumulátorov niekoľko hodín na nabíjačke, klasická konkurencia bude už stovky kilometrov ďalej. Ale aj na to má Tesla pravdepodobne odpoveď. Veď šéfom projektu elektrického ťahača je Jerome Guillen, ktorého stiahol Musk z Daimleru. Tam sa podieľal napríklad na vývoji ťahača Freightliner Cascadia, jedného z najpredávanejších kamiónov v USA.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #kamión #Tesla #Tesla Motors #tesla Semi
Články podľa značiek