
Vlaňajšia statická prezentácia nového masového elektromobilu Tesla 3 spôsobila doslova ošiaľ. Stačilo pár dní a americký výrobca elektromobilov mal viac ako 400 000 objednávok aj so zálohami od budúcich majiteľov. Ich počet vraj stále rastie, i keď výsledné číslo Tesla nezverejnila. Napokon už v roku 2020 chce vyrábať milión elektromobilov ročne. Práve Model 3 s cenou len 35 000 dolárov, má mať na tom najväčšiu zásluhu. Veď dnes z tohto počtu produkuje Tesla len približne dvadsatinu.
Eufória z Tesly 3 nemohla ostať bez ohlasu konkurencie, ktorá má s elektromobilmi tiež veľké plány. Napríklad koncern VW, ktorý zaplaví miliónom áut na baterky trh o päť rokov neskôr, teda v roku 2025. Dosiahnuť také veľké čísla nebude možné len s luxusnými elektrickými SUV. Napríklad modelmi Audi Q6 a Q8 e-tron, plánovanými na rok 2018 a 2019. Podľa vzoru Tesly pracuje preto ingolstadtský výrobca aj na kompaktnom sedane. Tvrdí to americký magazín Car and Driver.

Základom novinky sa stane elektrická platforma MEB, spoločná pre všetky budúce koncernové elektromobily vrátane značiek VW, Seat a Škoda. Veľkosťou by mal sedan stáť kdesi medzi Audi A4 a Audi A3. Nepôjde o žiadnu brzdu premávky. Dvojica elektromotorov by mala dodávať obom nápravám spoločný výkon 225 kW. Zásoba akumulátorov má stačiť na dojazd 480 km. Predpokladá sa, že v ponuke sa objavia aj lacnejšie verzie s menšou kapacitou batérií.
Do predaja sa ďalší produkt divízie e-tron dostane koncom roka 2019, ako modelový rok 2020, teda tesne po nástupe elektrických SUV Q6 a Q8 . Dôležitý bude pre automobilku najmä za Atlantikom. Predpokladá sa, že cenou by mal podliezť hranicu 50 000 dolárov. To je síce viac ako ohlásená cena Tesly 3, ale tá sa týka najlacnejšieho vyhotovenia s najmenšou zásobou batérií a nemožnosťou využívania rýchlonabíjačiek. Drahšie verzie sa budú s mníchovským konkurentom nepochybne prekrývať.