
Elektrický Nissan Leaf je na trhu už siedmy rok. Svetovú premiéru absolvoval v roku 2009 a k prvým zákazníkom dorazil ten nasledujúci. Aj napriek modernizácii z roku 2015 tak dozrel čas na generačnú výmenu. Najmä ak mu vzala vietor z plachiet americká Tesla S a čoskoro bude mať nového silného súpera v podobe Tesly 3. Jednoducho časy, keď bol Leaf najpredávanejším elektromobilom planéty, sú dávno preč. Vlani sa preň rozhodlo v USA 14 006 a v Európe 18 210 zákazníkov.
Tešiť sa môže už len z titulu najviac predaných kusov. Za sedem rokov je to spolu približne 260 000, lenže na novú Teslu 3 má americký výrobca už viac ako 400 000 objednávok, a to sa ešte ani len nezačala jej výroba. Nissan preto príde s druhou generáciou. A to tento rok. Pravdepodobne na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom. Priznáva však, že nový Leaf bude využívať pôvodnú platformu. Upraví ju však pre zástavbu nového paketu batérií. Tie budú mať kapacitu minimálne 40 kWh, čo je o desať viac ako v súčasnosti.
A vrcholová verzia prinesie až 60 kWh, čo by malo Leafu zabezpečiť dojazd na jedno nabitie v optimálnych podmienkach až 547 km. To je dvojnásobok súčasných 250 kilometrov. Elektrická sústava bude schopná používať rýchlonabíjacie stanice s výkonom 150 kW. To by pre Leaf znamenalo, že môže smelo vyraziť z miest na dlhé trate. Výkon sa ale meniť nemá. Aj naďalej si Leaf vystačí s elektromotorom, ktorý pošle na predné kolesá približne 90 kW. Predstavu o dizajne si môžeme urobiť jedine na základe prvej snímky, zachycujúcej predný LED reflektor.
Viac prezradí japonská automobilka v priebehu leta, keď nás bude zásobovať novými čiastkovými informáciami a fotografiami. Niektoré sa majú týkať semi-automatického riadenia ProPilot. Je to logické, konkurenčná Tesla je v tejto oblasti ako doma a Nissan nesmie zaostávať.