
S SUV Duster urobila Dacia doslova dieru do sveta. Model, ktorý má na konte už sedem rokov kariéry, predáva ako teplé rožky. Len vlani sa preň v Európe rozhodlo neuveriteľných 139 826 zákazníkov, pričom v prvých troch mesiacoch tohto roka registrácie opäť stúpli. Je teda logické, že rumunský producent sa s príchodom novej generácie nemusí ponáhľať. Dusteru akoby vek len a len prospieval. Aj preto odložil materský Renault debut minimálne o rok. Vidieť sme ho mali už vlani, no nakoniec sa tak stane najskôr koncom tohto roka.
To však neznamená, že francúzsko-rumunská spoločnosť nepracuje na vývoji. Práve naopak. Nový Duster sa už veselo preháňa v „maskáčoch“ na španielskych cestách, kde predprodukčné prototypy absolvujú zaťažkávacie skúšky. O samotnom aute však veľa nevieme. V každom prípade Dacia nemieni meniť recept na úspech. Duster má stále dominovať absolútne bezkonkurenčným cenovo-hodnotovým pomerom. Napriek tomu bude po všetkých stránkach lepší ako jeho predchodca. Základom je aliančná platforma CMF. Na dĺžku má mať Duster približne 4,5 metra, čo je asi o 20 cm viac.

Karoséria má byť tuhšia a priestrannejšia. Navyše ponúkne komfortnejšiu výbavu. Očakávať môžeme navigáciu, cúvaciu kameru, kožené čalúnenie aj automatickú prevodovku. Ale najmä asistenčné systémy, ako autonómne brzdy či monitoring jazdných prúdov, čo naznačuje, že Duster chce bodovať v crash testoch Euro NCAP. Najväčšou novinkou však bude predĺžená verzia Grand Duster s tretím radom sedadiel, čo znamená schopnosť odviezť až siedmich pasažierov. Pod kapotou môžeme očakávať známe motory: 4-valec 1,2 TCe a diesel 1,5 DCi. Grand Duster by mohol ťažiť aj zo silnejšieho naftového motora 1,6 dCi.
Isté sú verzie s pohonom 4×2 aj 4×4. A kedy nový Duster uvidíme? Na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom pravdepodobne ešte nie. Statická premiéra by mohla prebehnúť koncom roka. Isté je, že štart predaja je naplánovaný na január 2018. To napokon potvrdil sám šéf rumunskej divízie úžitkových vozidiel Hakim Boutehr. Na Grand Duster si však pravdepodobne počkáme o čosi dlhšie. Možno do jarnej Ženevy. Dobrou správou je, že základná verzia by si napriek všetkým generačným zlepšeniam mala udržať cenu pod 10 000 eur.