Kombinácia spaľovacích motorov s elektromotormi otvára stále nové a nové možnosti, ako zlepšiť výkon či znížiť spotrebu vozidiel. Receptúr je množstvo – od dobíjateľných plug-in hybridov cez klasické hybridy až po „ľahké“ mild-hybridy, kde hrá hlavnú rolu stále motor s vnútorným spaľovaním, no elektromotor dokáže asistovať alebo vyrábať elektrickú energiu pri brzdení. A práve s takýmto riešením prichádza Audi. Jeho mild-hybrid sa predstaví v novej vlajkovej lodi Audi A8, ktorá má premiéru naplánovanú už na september a to buď v kombinácii s novým benzínovým 6-valcom 3,0 TFSI, alebo naftovým motorom 3,0 TDI.
Princíp je podobný systému s reverzibilným alternátorom BAS, ktorý poznáme z koncernu PSA. Je tu ale jeden zásadný rozdiel. Audi počíta so 48-voltovou sústavou, ktorá je efektívnejšia a navyše prináša výhodu použitia tenších vodičov. Reverzibilný alternátor, teda štartér-generátor je spojený s kľukovým hriadeľom cez drážkovaný remeň. Jeho úlohou nie je ani tak asistovať pri akcelerácii, ale rekuperovať brzdnú energiu a používať ju pri štartovaní motora. Práce bude mať až-až. Veď Audi chce vypínať motor aj počas jazdy, teda prakticky vždy, keď dá vodič dole nohu z akcelerátora.
Audi tvrdí, že takýmto spôsobom je možné ušetriť aj bez toto, aby sa generátor BAS podieľal na samotnom pohybe vozidla, približne sedem percent paliva. Paradoxom je, že motor si napriek výkonnému 48-voltovému štartér-generátoru zachoval aj klasický 12-voltový štartér s pastorkom. Slúžiť bude ale len na štartovanie počas státia, najmä vo fáze, keď nie je motor zahriaty. Drážkovaný remeň generátora BAS by totiž nemusel zabezpečiť úspešný štart motora so studeným olejom. Do budúcna počíta Audi s využitím 48-voltového okruhu aj pre ovládanie aktívnych stabilizátorov. Ako vieme, používa ho aj brutálne Audi SQ7 pre pohon elektrického kompresoru veľkého naftového 8-valca 4,0 TDI.