Lexus UX: Sériový kompaktný crossover by mohol doraziť už o rok

Japonský magazín Mag-X tvrdí, že sériová verzia konceptu UX z vlaňajšieho jesenného autosalónu v Paríži by sa mohla premeniť na sériový model už v roku 2018.

21.06.2017 16:00
debata
Takto si predstavujú sériovú podobu konceptu... Foto: Mag-X
Lexus UX - ilustrácia Takto si predstavujú sériovú podobu konceptu Lexus UX japonskí ilustrátori.

Lexus predstavil atraktívny koncept UX vlani na autosalóne v Paríži. Iste nie náhodou. Úspech modelu RX, a najmä menšieho NX, ho povzbudil vo vývoji ešte menšieho súrodenca. Napokon, má k tomu všetko, čo potrebuje. Modulárnu platformu TNGA, ktorú už využíva Toyota C-HR, aj dizajn, ktorý načrtol spomínaný koncept. Navyše, už dávnejšie sa šušká, že najmenší model CT 200h to má dávno zrátané. Najmä v USA, kde sa oň práve netrhajú. Zato o crossovery áno.

Takže to berte ako hotovú vec. Hoci v Európe čaká CT 200h ešte jeden facelift, za Atlantikom ho má nahradiť práve malý crossover. A čo iné by to malo byť ak nie sériový UX. Tvrdí to aj japonský magazín Mag-X, ktorý si trúfol aj na vlastnú interpretáciu sériového dizajnu. Dokonca uvádza, že premiéra malého UX by mohla prebehnúť opäť na autosalóne v Paríži a už v októbri 2018 by mal zamieriť k prvým zákazníkom. A zaujímavá je ešte aj informácia o pohone.

Platformu by mal sériový UX zdieľať s Toyotou... Foto: Mag-X
Lexus UX - ilustrácia Platformu by mal sériový UX zdieľať s Toyotou C-HR.

Japonci si myslia, že na rozdiel od Toyoty C-HR bude Lexus UX poháňať výkonnejšia hybridná sústava s atmosférickým 4-valcom s objemom 2,5 litra a dvojicou elektromotorov, z toho jedným na zadnej náprave. Platforma TNGA to umožňuje a navyše by to UX zabezpečilo technologický aj imidžový náskok pred Toyotou C-HR, ktorá si musí v hybridnej verzii vystačiť s technikou Priusu a predným náhonom.

Ešte pripomeňme, že vlaňajší koncept UX mal na dĺžku 4 399, na šírku 1 899, na výšku 1 520 mm a jeho rázvor náprav bol 2 639 mm, teda na chlp rovnaký ako pri menej vznešenej Toyote. Jeho dizajn sa rodil v európskom štylistickom centre Toyoty ED2 vo francúzskom Nice. O pohone však doteraz nepadlo ani slovo. Otázkou ostáva aj to, či UX zamieri do Európy. Zatiaľ má kariéru potvrdenú len v USA, kde CT 200h na rozdiel od starého kontinentu definitívne končí.
Lexus UX Concept - 2016
Lexus UX Concept - 2016
+12Lexus UX Concept - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Lexus #Lexus UX
Články podľa značiek