BMW obmedzí ponuku motorov a zredukuje možnosti príplatkových výbav

Bavorská automobilka sa rozhodla šetriť. Dôvodom sú vzrastajúce investície do vývoja elektromobility a autonómneho riadenia. Finančné prostriedky sa v Mníchove rozhodli získať obmedzením ponuky motorov, prevodoviek a prvkov výbav.

11.07.2017 06:00
2016-BMW-X1-x Drive20d-engine-1280x854 Foto:
Minulý rok investovalo BMW do vývoja 5,16 miliardy eur, čo predstavuje 5,5% ich obratu.
debata

Prémiový výrobca automobilov, akým je BMW, musí udávať trend vo vývoji. Lenže v súboji o prvenstvo pri uvedení technických noviniek má silných konkurentov. Vedenie mníchovskej automobilky sa preto rozhodlo navýšiť finančné prostriedky na vývoj elektrických vozidiel a autonómneho riadenia. Práve tieto dve odvetvia sú momentálne najsledovanejšie, pokiaľ ide o ich zavádzanie do sériovej výroby.

Minulý rok investovalo BMW do vývoja 5,16 miliardy eur, čo predstavuje 5,5% ich obratu. Finančný riaditeľ značky Nicholas Peter oznámil, že v nasledujúcich troch rokoch chcú rozpočet na vývoj navýšiť na úroveň 6% obratu. N. Peter zároveň uviedol, že potrebné finančné prostriedky firma získa obmedzením ponuky motorov, prevodoviek a možností príplatkových vý­bav.

V stratégii BMW nejde pritom o nový postup. Už dávnejšie sa zástupcovia automobilky nechali počuť, že plánujú z ponuky vyradiť manuálne prevodovky. Vtedy však ako dôvod uviedli nedostatočnú trvácnosť v kombinácii so silnými agregátmi. Okrem toho už aj dnes figuruje v ponuke model 335d len s pohonom oboch náprav Xdrive a model X1 poháňaný zážihovým štvorvalcom sa s manuálnou prevodovkou už nedodáva. Finančný riaditeľ BMW Nicholas Peter vyhlásil, že napríklad štyri naftové verzie v ponuke radu 5 sú zbytočné. Okrem toho položil rečnícku otázku, či je skutočne potrebné mať v ponuke viac ako sto druhov volantov.

Záujem o elektromobilitu zo strany BMW možno chápať z dôvodu ich orientácie na čínsky trh. Hybridy a elektromobily sú v Číne veľmi populárne, a preto musí BMW držať krok s konkurenciu, ktorú pre ňu predstavujú hlavne európski prémioví výrobcovia Mercedes-Benz, Audi a Volvo. Produkcia hybridných a elektrických vozidiel je však stále nerentabilná, a preto treba finančné prostriedky získať inde ako z predaja týchto ekologicky orientovaných automobilov.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #šetrenie #BMW #autonómne riadenie #elektromobilita #BMW Group
Články podľa značiek