Tamojší novinár Boris Feldman zo servera AutoPapo tvrdí, že pôjde o derivát novej Škody Karoq. Má to logiku. Ponuka SUV v Brazílii totiž počíta len so sedemmiestnou verziou Tiguanu a neskôr s malým crossoverom T-Cross, ktorý sa predstavil zatiaľ len ako koncept. Kým T-Cross bude mať na dĺžku 4,1 metra, veľký Tiguan XL má až 4,7 metra. To je dosť veľký priestor pre ďalší model. A Karoq by sem so svojimi 4 385 milimetrami zapadol ako uliaty.
Iste si položíte otázku, prečo do Brazílie neprivezie Volkswagen vlastné SUV, veď za rohom je nový T-Roc s podobnou dĺžkou. Dôvodom je cena a náklady. Aj preto je brazílska skladba Volkswagenov odlišná od tej európskej. Zväčša ju tvoria modely posunuté o jednu generáciu vzad. Karoq je síce nový, ale v porovnaní s očakávaným T-Rocom by mohol byť predsa len lacnejší. Najmä ak bude za Atlantikom používať staršie motory. Napríklad výbehový agregát 1,4 TSI.
Situácia však nie je až taká horúca. Brazílsky Karoq sa totiž chystá na trh až na prelome dekád. Zatiaľ si budú musieť vystačiť v Južnej Amerike s minulou generáciou Tiguanu. Výrobu tohto derivátu zabezpečí závod koncernu VW v Argentíne. Pochopiteľne, tieto informácie zatiaľ nepotvrdila žiadna z automobiliek.