Znižovanie hmotnosti vozidiel je pre automobilový priemysel veľmi dôležité. Nižšia hmotnosť automobilov totiž umožňuje použitie slabších agregátov pri zachovaní rovnakých jazdných parametrov. Vďaka tomu auto spotrebuje menej paliva, čo je dôležité pre spotrebiteľov, ktorým klesnú prevádzkové náklady, a zároveň spaľovacie motory menej zaťažujú ovzdušie škodlivými látkami.
Nižšia hmotnosť karosérie je rovnako výhodná aj pre elektromobily. Tie v súčasnosti poháňa energia z ťažkých akumulátorov. Práve vysoká hmotnosť znižuje praktickú využiteľnosť elektromobilov. V súčasnosti je väčšina karosárskych dielov vyrobená z ocele a hliníka. V drahších automobiloch nájdu uplatnenie aj diely z titánu a uhlíkových vláken, no tie výrazne zvyšujú koncovú cenu vozidla.Výskumníci z univerzity v Kjóte v spolupráci s firmami Denso, DaikyoNishikawa a Toyota dokázali vyrobiť materiál, ktorý by vlastnosťami prekonal oceľ, no zároveň by bol lacnejší ako uhlíkové vlákna. Reč je o celulózových nanovláknach vyrobených z drevnej drviny. Pre použitie v automobilovom priemysle sa tieto vlákna musia chemicky zmiešať s plastmi a zároveň sa rozdeliť na mikrovlákna. Tento proces znižuje výrobné náklady o 80%.
V konečnom dôsledku je však aj táto cena v porovnaní s cenou ocele alebo hliníka vysoká. V súčasnosti stojí kilogram plastov vystužených celulózovými vláknami približne deväť dolárov, čo je zaokrúhlene 7,70 eura. Momentálne ide teda o zaujímavú alternatívu k uhlíkovým vláknam. Podľa odhadov by mohla cena nového materiálu klesnúť do roku 2030 o polovicu. Za týchto okolností by sa z neho stala alternatíva aj k spomínaným kovom.
Okrem nákladov na výrobu samotného materiálu však treba zohľadniť aj nutnosť zmeny výrobných liniek. „Pokiaľ by sa automobilkám podarilo prispôsobiť výrobný proces tomu súčasnému a prechod na novú technológiu by nebol finančne nákladný, je uplatnenie celulózových nanovláken veľmi reálne,“ zhodnotil analytik materiálov bostonskej firmy Lux Research Anthony Vicari.