Nakoniec sa obe spoločnosti rozišli. Nie v zlom, len jednoducho nedospeli k žiadnej dohode. Koncern to komentoval slovami: „Partneri dospeli k záveru, že v súčasnej dobe sa nedajú realizovať technické ani ekonomické synergie v rozsahu, ktorý by bol potrebný.“ Preložiť sa to dá asi tak, že spolupráca by bola buď príliš drahá, alebo by si vyžiadala znížiť kvalitu produktov pod úroveň, ktorú koncern VW požaduje. Napriek tomu však z plánu vývoja nového lacného auta nezišlo. Patrí dokonca k prioritám koncernu. A chopiť sa ho má podľa najnovších informácií česká Škoda. V rozhovore pre agentúru Reuters to potvrdil Thomas Sedran, riaditeľ koncernovej stratégie.
Podľa neho má už Škoda mnoho nápadov, ako také lacné auto postaviť. Predstaviť by sa malo v roku 2020, čo znamená, že napriek rozchodu s indickou Tatou nedošlo v harmonograme k časovému posunu. Vozidlo by malo mať približne veľkosť súčasnej Fabie a stáť by malo na platforme A0 Entry. Určené bude najmä pre rozvojové alebo menej náročné trhy vrátane Indie, Ruska či Číny. Na niektorých aj so značkou VW. Koncern si od neho sľubuje čiastočné zahladenie škôd kauzy Dieselgate. Či sa plánovaná lacná novinka ukáže aj v Európe, nie je ešte isté, ale ak sa tu darí Dacii, mohlo by sa aj jej. Navyše by v portfóliu Škody mohla zaplátať dieru po malom Citigu, ktoré nedostane priameho nástupcu.