Tento 17-miestny kód je určený na ľahkú identifikáciu vozidla, pri kontrolách, registrácii, predaji, sledovaní minulosti alebo pri pátraní. Z tohto dôvodu musí byť unikátny pre každé vyrobené auto. Duplikovať sa môže až po tridsiatich rokoch. Ako sa však zdá, v Ingolstadte si s tým ťažkú hlavu nerobili. „Natlačili“ ich tisíce. A to môže byť veľký problém. Pochopiteľne, vynára sa otázka motivácie. Len ťažko uveriť, že by mohlo dôjsť pri razení kódov k omylu a že by si to nik nevšimol.
Ak by automobilka zopakovala kód dva- či trikrát, dalo by sa to azda pochopiť či pripísať technickej chybe, no pri tisíckach rovnako označených Audi už asi nepôjde o náhodu. Nie je teda prekvapivé, že nemecká prémiová značka čelí ďalšiemu škandálu. To napriek tomu, že hovorca Audi nič také nepripúšťa. „Nemáme informácie o tom, že by čísla VIN boli vydané viac ako jedenkrát“, uvádza sa v stanovisku automobilky. Lenže polícia tvrdí niečo iné. Podozrivé je, že všetky tieto autá zamierili na čínsky trh.
Podľa špekulácií nemeckých médií by týmto spôsobom mohlo Audi obísť niektoré reštrikcie pri exporte produktov do Číny, ktorý je stále zaťažený clom. Aj preto vyrába väčšinu modelov určených pre čínsky trh Audi priamo v tejto krajine. Registráciou tisícok áut na jedno VIN číslo by sa tak mohla nemecká značka teoreticky vyhnúť platbe daní. Aj keď je ťažké veriť, že by v čínskych „excelových“ tabuľkách nevyskočila duplicita. Možné to však je.
A ďalším problémom môžu čeliť samotní majitelia. Ak sa totiž dostane auto s identickým číslom do databázy hľadaných vozidiel, budú pred políciou vyzerať ako zlodeji alebo majitelia kradnutých áut. To nie je rozhodne nič príjemné. Uvidíme, ako sa bude kauza vyvíjať a najmä, ako na to zareaguje čínska strana. Finančné sankcie nie sú vylúčené.